Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Då måste det ju vara Gebnafjället?
Där tältade jag för inte ens en månad sedan, så det talar emot att ingen någonsin besöker det...
Va kul! Vilken väg tog upp? Det går en körväg från Atjiken över Näverlidhobben eller genade du från grusvägen som leder till Virisen?
Gebnafjället kallas också Gimjafjället av de bofasta i området och jag tillbringar mycket tid i dessa marker (Älgjakt, fiske, släkt å vänner). Det förstås inte sant att det "aldrig besöks" men det är relativt sällan man träffar på fjällvandrare i detta område. Oftast så är det jägare och fiskare som tillbringar tid på dessa fjäll.
Vi är i alla fall väldigt nära nu...
Och från Gebna/Gimjafjället så ser man, klart å tydligt, den fjälltopp som jag är ute efter.
Eller kanske snarare Löfjällets norra utlöpare Vaellie/Varisberget?
Nej, det är inte Valle..
Glöm inte mössan på din fjälltur!
Äntligen föll polletten ner.
Sjul-Nilsmössan.
SNYGGT!!!!
Fotot är taget från Brokfjäll mot Sjul-Nilsmössan med Södra Gardfjällsmassivet (inkl Grönfjäll) i fjärran. Jag och min bror var där i fyra dagar, ca 10 år sedan, å åkte runt på Virisfjället, Lövfjället å Gimjan. Vi hade fantastiskt före och väder, visserligen riktigt nattkallt men det blev en tur att minnas.
Bra jobbat...!
Tråden rullar vidare..
Fotot är taget från Brokfjäll mot Sjul-Nilsmössan med Södra Gardfjällsmassivet (inkl Grönfjäll) i fjärran. .
Ungefärlig fotoposition:
http://www.hitta.se/kartan!~65.48518,15.08294,14z/tr!i=b8NxP5no/GPS!l=65.48677:15.07599
Motiv/Sjul-Nilsmössan:
http://www.hitta.se/kartan!~65.46209,15.12835,14z/tr!i=b8NxP5no
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg