Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ledtråd nr 2:
I närheten av där fotografen står finns en strategiskt placerad bro.
Meh, där gick ju den gissning som jag hade börjat småruva på lite åt skogen.
Men, eftersom det är så tyst, så gissar jag ändå på Tjeuralako strax ovanför trädgränsen.
Meh, där gick ju den gissning som jag hade börjat småruva på lite åt skogen.
Men, eftersom det är så tyst, så gissar jag ändå på Tjeuralako strax ovanför trädgränsen.
Hej!
Du är iallafall inne på rätt kartblad.
Mvh F
Hej!
Du är iallafall inne på rätt kartblad.
Mvh F
... men du kan med lite otur också vara inne på fel kartblad. :-(
Och vi kan väl köra ledtråd nr 5 med en gång: berget i fonden reser sig cirka 800 m över sjön hitom nämnda berg.
/ F
... men du kan med lite otur också vara inne på fel kartblad. :-(
Och vi kan väl köra ledtråd nr 5 med en gång: berget i fonden reser sig cirka 800 m över sjön hitom nämnda berg.
/ F
... och bakom berget i fonden reser sig traktens högsta berg, drygt 1700 m höga.
Vild gissning...
Hmmm, om jag inte tittar på bilden och bara läser ledtrådarna så skulle jag säga att du står en bit upp på sluttningen mot Sarjarcohkka och fotograferar mot sydost. Då har vi Livamcohkka i fonden och Kårsatjåkka bakom denna.
Men jag får inte riktigt ihop detta med bilden....men det får bli min gissning i alla fall
/ Stefan
Hmmm, om jag inte tittar på bilden och bara läser ledtrådarna så skulle jag säga att du står en bit upp på sluttningen mot Sarjarcohkka och fotograferar mot sydost. Då har vi Livamcohkka i fonden och Kårsatjåkka bakom denna.
Men jag får inte riktigt ihop detta med bilden....men det får bli min gissning i alla fall
/ Stefan
/ Stefan
Härligt när en satsning går hem!
På bilden ser vi mycket riktigt Livamcohkkas nordsida. Hitom berget ligger Padje Kaitumjaure skymd och bakom berget står Kårsatjåkka (1703 m) och Kuoperatjåkka (1730m). I bildens vänsterkant syns västsluttningen på Leaibeceabetcohkka.
Vid fototillfället var jag påväg från Kaitumjaurestugorna upp genom Sanjarvaggi.
Mvh Filiokus
Vart är vi på väg....
Hej och ursäkta mitt lilla på-spåret citat
Skidåkaren på bilden (som råkar vara undertecknad) är på väg mot ett ganska så imposant massiv i bakgrunden. Så frågan är vilken topp är det vi ser och var är bilden tagen?
En liten första ledtråd är att bilden är tagen med ett ganska rejält teleobjektiv...
/ Stefan
http://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=20244&stc=1&d=1437715217
Hej och ursäkta mitt lilla på-spåret citat
Skidåkaren på bilden (som råkar vara undertecknad) är på väg mot ett ganska så imposant massiv i bakgrunden. Så frågan är vilken topp är det vi ser och var är bilden tagen?
En liten första ledtråd är att bilden är tagen med ett ganska rejält teleobjektiv...
/ Stefan
http://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=20244&stc=1&d=1437715217
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg