Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jeg minns en lignende udsigt på en vändplan mellem Särna og Mörkret, hvor jeg rastede på vej til Njupeskär for et par år siden - men jeg har hverken eget billede eller fjeldkort over området for den sags skyld, så det er et skud i blinde
God weekend.
Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
God weekend.
Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
Vi har nu hamnat i rätt kommun men den sökta platsen ligger inte mellan Särna och Mörkret och det är inte Fulufjället vi ser.
Övernattade även vid två olka tillfällen på en vändplats strax väster om Särna med fin utsikt mot Fulufjället. Undrar om det kan vara samma plats som du stannade till på (det var på västsidan av Slättberget)? Trodde att jag hade tagit bilder därifrån också men kan tyvärr inte hitta någon nu.
Det finns även en fin utsikt mot Njupeskär från en skogsbilväg ovanför Mörkret (på östra sidan av älven).
Trevlig helg till dig också!
Övernattade även vid två olka tillfällen på en vändplats strax väster om Särna med fin utsikt mot Fulufjället. Undrar om det kan vara samma plats som du stannade till på (det var på västsidan av Slättberget)? Trodde att jag hade tagit bilder därifrån också men kan tyvärr inte hitta någon nu.
Det finns även en fin utsikt mot Njupeskär från en skogsbilväg ovanför Mörkret (på östra sidan av älven).
Trevlig helg till dig också!
...Övernattade även vid två olka tillfällen på en vändplats strax väster om Särna med fin utsikt mot Fulufjället. Undrar om det kan vara samma plats som du stannade till på (det var på västsidan av Slättberget)? Trodde att jag hade tagit bilder därifrån också men kan tyvärr inte hitta någon nu.... !
Ja, det er lige præcis den på västsidan av Slättberget - jeg fandt et billede derfra som min søn tog, jeg kom i tanke om at han også havde taget billeder på turen. (han er 10 år, så hans kamera er ikke så avanceret).
Bilagor
Flera bilder på gång här, jag provar med gissningar på båda:
Tobbe! Jag gissar på Storvätteshågna. Vändplan någonstans mellan Foskros och Nipfjället. En rå chansning baserat på ledtrådarna.
Kalle! Jag förnimmer Torneträsk och tror då att du plåtat från Abiskotrakten mot NO och fjällen på andra sidan är då Balggescohkka m.fl. svåruttalade fjäll.
Lars! Om du saknar fjällkartor eller andra kartor och ortofoton kan du gå in här: http://kso2.lantmateriet.se/
Uppe till höger i menyn kan du välja olika kartor.
Calle
Tobbe! Jag gissar på Storvätteshågna. Vändplan någonstans mellan Foskros och Nipfjället. En rå chansning baserat på ledtrådarna.
Kalle! Jag förnimmer Torneträsk och tror då att du plåtat från Abiskotrakten mot NO och fjällen på andra sidan är då Balggescohkka m.fl. svåruttalade fjäll.
Lars! Om du saknar fjällkartor eller andra kartor och ortofoton kan du gå in här: http://kso2.lantmateriet.se/
Uppe till höger i menyn kan du välja olika kartor.
Calle
Så rätt det kan bli. Bilden tagen från en ås ungefär halvvägs ned till vedbastun en helt sagolik (som synes) sensommarkväll.
Javisst är det så, vändplanen är den näst översta längs vägen som går upp mot Björnklinkåsen. Bra jobbat!Tobbe! Jag gissar på Storvätteshågna. Vändplan någonstans mellan Foskros och Nipfjället. En rå chansning baserat på ledtrådarna.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg