Gissa position

Vi är en bra bit från sälka. Ganska nära två stycken fjällstationer, men detta är inte vägen man brukar ta däremellan.
/Peter

Bra ledtrådar, vi är tydligen i Jämtland för det är väl bara där man kan tala om två fjällstationer ganska nära varandra? Men där har jag varit så lite.

Vill samtidigt passa på att uttrycka min stora respekt för storfräsarna på denna tråd! De tycks ha varit överallt, har fotat alla vyer eller kan de minnas allting? Jag är lika förundrad varje gång de känner igen en vanlig liten sjö framför ett vanligt fjäll!

Hälsn Pelle

Vi är inte vid Härjångsstötarna, men mycket riktigt i Jämtland. Lägger in en ny bild som ledtråd och vår topp ligger till vänster utanför bild. Som sagt, inte helt vanligt att man går ner i den här dalen. Men utsikten har nog en hel del sett.
//Peter

DSCF5688.jpg

Jag har som sagt dåliga kunskaper om Jämtland, men man kan ju inte låta bli att gissa! Jag tror ju att det är Ånnsjön vi ser i fonden och då skulle dalgången kunna heta Guhkiesvaalja och toppen vara punkt 1355 en bit norr om Östra Bunnerstöten.

Hälsn Pelle

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg