Gissa position

Två fel smög in sig i inlägget ovan. Tältet är rest i Unna Vistasvagges nordvästra del. Bilden är tagen i riktning mot nordöst.

Kartan är emellertid fortfarande rättvisande.

Tack,
Nord och syd blir sällan fel,men öst och väst har en förmåga att bli tvärtom ibland, kan någon förklara det?

/Hans

Den här var klurig, men jag gör en gissning så vi kommer igång...

Med tanke på den steniga terrängen; Vousskeljavvre, plåtat mot NV?

Calle

Den här var klurig, men jag gör en gissning så vi kommer igång...

Med tanke på den steniga terrängen; Vousskeljavvre, plåtat mot NV?

Calle

Sorry, eftersom jag inte var Vousskeljavvre ligger, kan jag ej svara var denna bild är i förhållande till svaret, men någon ledtråd kan ni få. Jag tror ej många på utsidan passerat förbi denna sjö....får jag bara veta var Vousskeljavvre ligger så skall jag ge er rätt väderstreck att leta mot.......

Sorry, eftersom jag inte var Vousskeljavvre ligger, kan jag ej svara var denna bild är i förhållande till svaret, men någon ledtråd kan ni få. Jag tror ej många på utsidan passerat förbi denna sjö....får jag bara veta var Vousskeljavvre ligger så skall jag ge er rätt väderstreck att leta mot.......

Livamjavrri? I sådana fall torde den lilla intressanta bergsformationen vara Coalmevárri.

Hej!

Kan det vara Sälka där borta i diset? I så fall från sydväst. Jag vill minnas att terrängen ser ut ungefär så längs leden mellan Neasketvaggi och Hukejaurestugorna. Och sjön skulle kanske kunna vara... ... Raktasjauri (längs nämnda led)?

häpp / F

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg