Måste ju bara dra till med Hundsjöhögen då
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Menar du Hundshögen? I sådana fall har du rätt (Google känner inte till något om Hundsjöhögen), det är den som syns längst ut till höger på bild 2.Måste ju bara dra till med Hundsjöhögen då
Men var är bilderna tagna? Det är inte mer än några kilometer mellan dem.
Jo Hundshögen menade jag. Var du fotat från vet jag inte ännu
Och nu kom jag på att huvudpersonen kan ses som en ännu mer detaljerad geografisk ledtråd än jag hade tänkt från början. =)
Var är vi och vad heter toppen längst till höger?
Jämtlandsfjällen är väl inte min starka sida, men nog är det väl Åreskutan som sticker upp där borta? I så fall så är du på leden över Anarisfjällen och Ottsjön syns t.v. i bilden.
Men.... han har ju inga skidor på sig....
Jämtlandsfjällen är väl inte min starka sida, men nog är det väl Åreskutan som sticker upp där borta? I så fall så är du på leden över Anarisfjällen och Ottsjön syns t.v. i bilden.
Men.... han har ju inga skidor på sig....
Rätt län och sen, njaeee...
Skidorna ligger på pulkan, det var för brant för mina korta stighudar.
Angående ledtrådarna till mina bilder:
* Huvudpersonens art har en koppling till toppen längst till höger på bild 2 (som sagt, Hundshögen).
* Huvudpersonens ras har en koppling till området där bilderna är tagna (borde vara uppenbart).
* Huvudpersonens verksamhet har en mer detaljerad, fast också mer långsökt, koppling till området.
* Huvudpersonens art har en koppling till toppen längst till höger på bild 2 (som sagt, Hundshögen).
* Huvudpersonens ras har en koppling till området där bilderna är tagna (borde vara uppenbart).
* Huvudpersonens verksamhet har en mer detaljerad, fast också mer långsökt, koppling till området.
OK, nu har det gått två dagar.Angående ledtrådarna till mina bilder:
Hunden är uppenbarligen en jämthund, så bilderna är tagna i Jämtland (fast det kan man ju lista ut från utsikten mot Oviksfjällen). På den här turen så fungerade han dessutom som klövjehund (se bild 3). Bilderna är alltså tagna i...
... Klövsjöfjällen (slå mig inte!).
Bild 1 är från den högsta punkten på stigen mellan Lännässjön och Sandvikdalen, bild 2 är från Kvällshögens topp med utsikt mot Lunndörrsfjällen, Anarisfjällen och Oviksfjällen 50 - 100 km bort, bild 3 är från åsen öster om Oxsjön och bild 4 är nedanför Märkesstenshågna, vid kanten av Bräckflöten.
Det där med klövarna, det var tricky!
Min bild får ni tänka lite till på
Kan det vara i Skäckerfjällen nånstans...?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg