Gissa position

Den här bilden har du med på din hemsida.
Så här står det i din berättelse från 2001.."Jag började med att gå upp till det stora flyttblocket som står mitt emellan de två delflödena av Niakjåkkåtj, strax söder om min tältplats, ett stort fyrkantigt block med c:a 5 m sidor".
Jag gick själv förbi där för tre veckor sedan men lyckades missa detta

Jag klämmer i med en som bör vara svår. Jag har alternativa bilder från samma plats, om ingen vågar sig på en gissning. Var kravlar denna stackare sig över sista knixen?

Bilagor

• 6887-01.jpg
    6887-01.jpg
    288.5 KB · Visningar: 397
Skulle gissa på ett fjäll, men blev osäker ;)

Kan det vara Kebenekaise?

Nä inte Kebnekaise.

Jag tog i rejält för att göra det svårt - i den här tråden finns alltid nån som vet känns det som. Jag kan åtminstone säga att vi inte är i Lappland, och fjället i fråga har en skarp kant mellan sydsluttning och topplatå (där mannen just kravlat sig över denna kant).

Jag har en alternativ bild med lite mer utsikt, där man antagligen kan gissa sig fram. Om ingen är på hugget så slänger jag upp den imorgon.

Nygårdhs #21: Den här bilden har du med på din hemsida.
Så här står det i din berättelse från 2001.."Jag började med att gå upp till det stora flyttblocket som står mitt emellan de två delflödena av Niakjåkkåtj, strax söder om min tältplats, ett stort fyrkantigt block med c:a 5 m sidor".
Jag gick själv förbi där för tre veckor sedan men lyckades missa detta

Japp! (med lite fusk gick det!) Stenblocket står i närheten av stigen som följer Nijákjåhkåtj söder ut in i Ruohtesvágge. Bergssidan i bakgrunden är Nijáks sluttning.

Nygårdhs #20, gick ni alltså bet på. (med lite mera fusk hade ni fixat den också, finns på hemsidan) Det var Lulep Spatnek i Ráhpavágge fotad nere från älvkanten (Ráhpaädno) ett hundratal meter nedanför den valiga stigen.

MVH ///Claes

Jag misstänker att min bild är lite väl anonym, så här är en bild tagen 100 meter längre upp på fjället, men i mer östlig riktning. Nu kanske det går att lista ut?

Bilagor

• 6894-01.jpg
    6894-01.jpg
    208.5 KB · Visningar: 361
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg