Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ja.. Var kan detta nu vara taget då?
Nej, det är inte Tarfalajaure,,,Om nu nån' tror det Så mycket kan jag säga till att börja med..
Gissar på sjön märkt 1056 i närheten utav Nallo.
Ja.. Var kan detta nu vara taget då?
Nej, det är inte Tarfalajaure,,,Om nu nån' tror det Så mycket kan jag säga till att börja med..
Nä jag tror på Mårma! Nedanför Mårmapakteglaciären.
Så duktigt
Tänk vad duktiga folk är ändå på sån här topografi..
Då finns det ju hopp om svårare bilder då..
‘Tror på Mårmapakteglaciären’Jaha? mmm.. Du behöver inte tro.... Ja det va ju helt rätt det.. Uppe på passet där ja.Nä jag tror på Mårma! Nedanför Mårmapakteglaciären.
Tänk vad duktiga folk är ändå på sån här topografi..
Då finns det ju hopp om svårare bilder då..
Rago?
Oj, Nämen detta var svårt.. Men ändå...Ser ju lite ut som nått :'Rago'-liknande landskap.. Ja vel, Norge måste det ju vara och där i krokarna...
Oj, Nämen detta var svårt.. Men ändå...Ser ju lite ut som nått :'Rago'-liknande landskap.. Ja vel, Norge måste det ju vara och där i krokarna...
Litlverivatnet i Rago
Visst är det så. Hade turen att få spendera två kanonfina dagar där för några veckor sedan. Leden passerar på bro rakt över utloppet från sjön med vattenfallet på ~250m rakt under och fortsätter sedan genom ett stenlandskap med klättring över små stup och stora stenblock. Där jag tog fotot hade jag precis blivit bjuden på en iskall öl av två trevliga fiskande norrmän vilket höjde min uppskattning stort för vårt grannfolk (men jag vill inte tänka på vad deras ryggsäckar vägde...).
Visst är det så. Hade turen att få spendera två kanonfina dagar där för några veckor sedan. Leden passerar på bro rakt över utloppet från sjön med vattenfallet på ~250m rakt under och fortsätter sedan genom ett stenlandskap med klättring över små stup och stora stenblock. Där jag tog fotot hade jag precis blivit bjuden på en iskall öl av två trevliga fiskande norrmän vilket höjde min uppskattning stort för vårt grannfolk (men jag vill inte tänka på vad deras ryggsäckar vägde...).
Skulle inte förvåna mig om någon tar det här på 2 sekunder, folk har ju verkligen varit överallt. Snart har vi väl täckt in precis hela fjällkedjan i den här tråden. Lycka till. / F
Jodå, det där är toppkammen på Sarektjåhkkå sedd från nedanför Gaskka Sarekjiegna.
Uppenbarligen alldeles för enkelt. Nästa bild jag skickar blir nog en tagen i tjocka.
De flesta bilder i den här tråden verkar knäckas antingen direkt eller inte alls. Det är ju onekligen roligare med bilder som innehåller lite karaktär, och dem är det oftast någon som känner igen... men det ger ju oss bara möjlighet att slänga in fler bilder
Här kommer en på två välkända toppar ur en ovanlig vinkel och dessutom något dolda av moln - men ni tar dem säkert ändå:
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg