Gissa position

Men var är detta då..?

Ja.. Var kan detta nu vara taget då?
Nej, det är inte Tarfalajaure,,,Om nu nån' tror det:) Så mycket kan jag säga till att börja med..

Bilagor

• Mårmabakti.jpg
    Mårmabakti.jpg
    57.3 KB · Visningar: 386
Rätt säker på att millimeter hade rätt där så jag slänger in en purfärsk enkel utländsk fjällbild på en riktigt kanonfin plats:

Bilagor

• utlandet.jpg
    utlandet.jpg
    13.3 KB · Visningar: 400
Rago?

Oj, Nämen detta var svårt.. Men ändå...Ser ju lite ut som nått :'Rago'-liknande landskap.. Ja vel, Norge måste det ju vara och där i krokarna...

Litlverivatnet i Rago

Oj, Nämen detta var svårt.. Men ändå...Ser ju lite ut som nått :'Rago'-liknande landskap.. Ja vel, Norge måste det ju vara och där i krokarna...

Visst är det så. Hade turen att få spendera två kanonfina dagar där för några veckor sedan. Leden passerar på bro rakt över utloppet från sjön med vattenfallet på ~250m rakt under och fortsätter sedan genom ett stenlandskap med klättring över små stup och stora stenblock. Där jag tog fotot hade jag precis blivit bjuden på en iskall öl av två trevliga fiskande norrmän vilket höjde min uppskattning stort för vårt grannfolk (men jag vill inte tänka på vad deras ryggsäckar vägde...).

Var är det här ifrån, då?

Skulle inte förvåna mig om någon tar det här på 2 sekunder, folk har ju verkligen varit överallt. Snart har vi väl täckt in precis hela fjällkedjan i den här tråden. Lycka till. / F

Bilagor

• quiz2.jpg
    quiz2.jpg
    72 KB · Visningar: 358
Uppenbarligen alldeles för enkelt. Nästa bild jag skickar blir nog en tagen i tjocka.

De flesta bilder i den här tråden verkar knäckas antingen direkt eller inte alls. Det är ju onekligen roligare med bilder som innehåller lite karaktär, och dem är det oftast någon som känner igen... men det ger ju oss bara möjlighet att slänga in fler bilder ;)

Här kommer en på två välkända toppar ur en ovanlig vinkel och dessutom något dolda av moln - men ni tar dem säkert ändå:

Bilagor

• tva_berg.jpg
    tva_berg.jpg
    12.5 KB · Visningar: 358
Jag har gissat rätt nån gång nu så jag tar mig också friheten att lägga upp en bild. Var står fotografen?

Bilagor

• 7248-01.jpg
    7248-01.jpg
    271 KB · Visningar: 365
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg