Gissa position

Svårt med toppen. Om ni befinner er på leden från Gröndalen så skulle det kunna var Stor Gröngumpen. Tycker att den borde synas mer men vidvinklar och lite annat kan ställa till det när man fotar. /Lasse Å

Javisst! Det är Stor-Gröngumpen som syns. Från leden mot Lunndörrsstugan.

Det är på plåtan som sträcker sig härifrån ändå till Stor-Anahögen att åtta personer frös ihjäl under en snöstorm för 40 år sedan.

Jag lämnar över stafettpinnen till Lasse.
 
Var är vi?

Svårt att hitta bilder, hittar mest bilder med fokus på människor i förgrunden. Så jag får gräva i det gamla analoga arkivet, numera digitaliserat.
Var är vi, på denna starkt beskurna bild? /Lasse Å
 

Bilagor

  • namnlöst-3541.jpg
    namnlöst-3541.jpg
    60.8 KB · Visningar: 304
Mja, jag tänkte mig att du kommer genom Stuor Reaiddávággi i utförsbacken mot Nallo, närmast från Sälka eller Unna Rätitasstugan.
 
Latnjavággi ligger sådär 4-5 km norr om Kårsavaggestugan.

Ja visst ligger den där, har ju gått där. Men tyvärr är det fel. Men däremot har ju Thure helt rätt. Thure svarade samtidigt som jag filade på förra svaret så jag såg det inte. Thures tur!
Här är bilden obeskuren. Det var väldigt dåligt med snö den vintern, barmark runt Abisko och Nikka. Omöjligt att skida ner från Keb.
 

Bilagor

  • 2003_Abisko-Rabot-Keb-3541.jpg
    2003_Abisko-Rabot-Keb-3541.jpg
    133.5 KB · Visningar: 264
Fin bild. Jag har skidat den dalen i dålig sikt ett par gånger så kul att få se vad vi gick miste om.

Sticker emellan med en bild från en exploaterad skidmiljö. Var?

Thure
 

Bilagor

  • gissavar.jpg
    gissavar.jpg
    63.5 KB · Visningar: 252
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar