Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Påminner om Jämtlandsfjällen.
Söder om Gråsjöfjället på väg ner i Gråsjödörren?
Mitt i prick! För den som tar den här vägen rekommenderar jag den norra sidan av ravinen, där det finns en bra renstig på botten.
Har själv inte gått där än även om jag velat göra det i många år. Tyckte dock att det såg ut som Jämtlandsfjällen. Sedan tyckte jag mig komma ihåg att jag hade läst på din blogg om en tur i området där en ravin beskrevs.
Jag är på jobbresa och har få bilder att välja från. Därför kommer nu en bild med en ung kvinna i förgrunden. Det är dock inte hon som det är frågan om.
Bilden är tagen häromveckan.
Frågorna är:
- Vad heter fjället i bakgrunden?
- För vad är området vänster om bilden känt (eller snarare ökänt)?
(Jag ber om ursäkt för att bilden ligger på sidan, men lyckades inte få till det från mobilen.)
Jag är på jobbresa och har få bilder att välja från. Därför kommer nu en bild med en ung kvinna i förgrunden. Det är dock inte hon som det är frågan om.
Frågorna är:
(Jag ber om ursäkt för att bilden ligger på sidan, men lyckades inte få till det från mobilen.)
Bilagor
Har själv inte gått där än även om jag velat göra det i många år. Tyckte dock att det såg ut som Jämtlandsfjällen. Sedan tyckte jag mig komma ihåg att jag hade läst på din blogg om en tur i området där en ravin beskrevs.
Frågorna är:
Gissar på dörrpiken och vind?
Gissar på dörrpiken och vind?
Bra gissning, men inte helt rätt.
Att området nära bildens plats är ökänt, har historiska skäl - som på sätt och vis hänger ihop med vind.
Är det området runt Pyramiderna/Issjödalen så borde händelsen vara Anarisolyckan. /Lasse Å
Är det området runt Pyramiderna/Issjödalen så borde händelsen vara Anarisolyckan. /Lasse Å
Nu är vi nära!
Visst är det Anarisolyckan som hände i området till vänster bortom bilden.
Men vilken fjälltopp syns? Många har säkert gått förbi här.
Svårt med toppen. Om ni befinner er på leden från Gröndalen så skulle det kunna var Stor Gröngumpen. Tycker att den borde synas mer men vidvinklar och lite annat kan ställa till det när man fotar. /Lasse Å
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg