Gissa position

Har själv inte gått där än även om jag velat göra det i många år. Tyckte dock att det såg ut som Jämtlandsfjällen. Sedan tyckte jag mig komma ihåg att jag hade läst på din blogg om en tur i området där en ravin beskrevs.

Jag är på jobbresa och har få bilder att välja från. Därför kommer nu en bild med en ung kvinna i förgrunden. Det är dock inte hon som det är frågan om.
Bilden är tagen häromveckan.

Frågorna är:
- Vad heter fjället i bakgrunden?
- För vad är området vänster om bilden känt (eller snarare ökänt)?

(Jag ber om ursäkt för att bilden ligger på sidan, men lyckades inte få till det från mobilen.)

Bilagor

• 35DF1E3F-028D-45A0-98AD-51B32B0F382B.jpg
    35DF1E3F-028D-45A0-98AD-51B32B0F382B.jpg
    52.6 KB · Visningar: 428
Har själv inte gått där än även om jag velat göra det i många år. Tyckte dock att det såg ut som Jämtlandsfjällen. Sedan tyckte jag mig komma ihåg att jag hade läst på din blogg om en tur i området där en ravin beskrevs.

Jag är på jobbresa och har få bilder att välja från. Därför kommer nu en bild med en ung kvinna i förgrunden. Det är dock inte hon som det är frågan om.
Bilden är tagen häromveckan.

Frågorna är:
- Vad heter fjället i bakgrunden?
- För vad är området vänster om bilden känt (eller snarare ökänt)?

(Jag ber om ursäkt för att bilden ligger på sidan, men lyckades inte få till det från mobilen.)

Gissar på dörrpiken och vind?

Svårt med toppen. Om ni befinner er på leden från Gröndalen så skulle det kunna var Stor Gröngumpen. Tycker att den borde synas mer men vidvinklar och lite annat kan ställa till det när man fotar. /Lasse Å

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg