Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nej, det är inte den. En bra gissning dock. Stugan är inte en renvaktarstuga.
Knepigt det här. Vi är i övre delen av björkskogen, nära kalfjället, men jag vet inte var i fjällkedjan vi ska leta. Mäkitalos gissning var "bra", betyder det att vi är i de trakterna, tro? Inte en renvaktarstuga. Knappast heller privat, för då hade du väl inte fotat den och i vart fall inte lagt ut den. Så stugan borde vara öppen för allmänheten. Jag gissar att vi är i Torne lappmark, dvs. Kiruna kommun. Kanske vi får en ledtråd till?
Tältlägret vid Pallinjokk?Ja, ni är båda på rätt område eller runt däromkring iaf. Enligt literära källor används stugan av en förening. Här en ledtråds bild in i det forna kåtan.
Peter
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Javisst, tältlägret är korrekt. Kåtan där brann ner några år sedan. Stugan är i närheten men gömd av björkskogen. Enligt Fredrik Neregårds guidebok används stugan av STF personal.
Nästa bild, var så god!
Nästa bild, var så god!
Javisst, tältlägret är korrekt. Kåtan där brann ner några år sedan. Stugan är i närheten men gömd av björkskogen. Enligt Fredrik Neregårds guidebok används stugan av STF personal.
Nästa bild, var så god!
Tältlägret och Pallinvagge ligger mig varmt om hjärtat. Jag hann sova både i kåtan som brann ner och den som stod där sen tidigare och renoverades.
Var är vi nu?
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg