Gissa position

Nej det är inte Badasjåkkå.

Leder passerar och leder fram till stugan. Det jag följer var på tidigare fjällkartor markerat som led. På nuvarande fjällkarta är det en stig. Det är dock i själva verket en mycket tydlig och väl rösad stig som troligen funnits väldigt länge. Om jag går leden åt andra hållet kommer jag till en fjällstuga där man får övernatta, men den är ej markerad som sådan på fjällkartan.

Även tack till Per Kjellin för en bra ledtråd. Anar att du kanske har konstaterat detta själv på plats.

Mvh RN

Helt rätt Calle, det är Åtnikstugan.

Nu har vi på ganska kort tid gissat på tre stugor i södra Lappland vilka några som vandrar Gröna bandet passerar.
Sjliptjehke/Slipsikstugan
Tjåkkelestugorna*
Åtnikstugan

Nästa stuga man kommer till norr om denna är Daningen/Daarnegestugan.

Se: http://www.lansstyrelsen.se/vasterb...iluftsliv/stugor-i-fjallen/Pages/default.aspx

Nu ser vi fram mot en ny bildfråga från Calle.
Med vänlig hälsning/RN

Bilagor

• P1010486.jpg
    P1010486.jpg
    51.1 KB · Visningar: 435
Då fortsätter jag med stugtemat. Nere i dalen finns en stuga, dock inte öppen för vandrare. Var?

Calle

Bilagor

• IMGF_187.jpg
    IMGF_187.jpg
    184.4 KB · Visningar: 406
Ja, stugor kommer och går genom åren ...
Här kommer en ny bild på samma tema.
Var ligger den här stugan? (Finns inte längre på kartan ...)

Bilagor

• IMG_9515.jpg
    IMG_9515.jpg
    215.3 KB · Visningar: 322
På västra änden av Slahpejavrre är det en stugmarkering på årets 1999 edition av Fjällkartan BD7, som finns inte längre på on-line Fjällkartan. Är det den stugan i bilden?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg