Gissa position

Jag hoppar in med en (lämplig?) bild.

Vilket utedass sitter jag och tittar ut från? :)

Vill redan nu be om ursäkt om eventuella svar och ledtrådar från mig kan dröja lite, jag är inte uppkopplad hela tiden med möjlighet att svara. Om det dröjer för länge så tar jag inte illa upp om någon annan lägger upp en bild istället.

/lasse

Unna Reita?

Det var jag tvungen att googla för att hitta på kartan. Nej, Unna Reita är för långt norrut.

Men mitt dass ligger precis som Unna Reita i en dalgång, om inte lika dramatisk kanske.

Vi har närmat oss men än är det långt kvar. Är man Stockholmare som jag så kanske man kan finna visst släktskap i platsen och stugans namn.

Om du sitter på dasset vid Helags med vidöppen dörr så stirrar du rakt in i en trävägg, så det är fel.

Men du är inte helt fel ute :)

Jag tänkte på Slottet i och med ledtråden. Det är ett berg vid Sylarna och där är det ju inte utedass, så jag gissar på Ekorrdörren, det är inte så långt från Helags och nära Slottet.

Snyggt Camilla! Visst är det dasset vid Ekorrdörren. Kopplingen till Stockholm är så klart att vår vackra huvudstad ibland kallas för Eken. Stafettpinnen är din.

(Är det bara jag som brukar fota ut genom dassdörrarna i fjällen? Borde jag söka hjälp?)

Ha, ha, ja det var ju inte riktigt rätt med ledtrådarna men blev rätt på platsen ändå.

Här kommer en ny bild från en fin men kylig tältplats.

Bilagor

• 071.jpg
    071.jpg
    16.2 KB · Visningar: 287
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg