Gissa position

DĂ„lig fart pĂ„ den hĂ€r trevliga trĂ„den! Alla Ă€r vĂ€l inte i fjĂ€llen? Men jag fortsĂ€tter att gissa, denna gĂ„ng pĂ„ Ruopsok, 1382 möh ovanför VuoggatjĂ„lme. Övriga toppar pĂ„ listan verkar vara isolerade i skogslandskapet.

DĂ„lig fart pĂ„ den hĂ€r trevliga trĂ„den! Alla Ă€r vĂ€l inte i fjĂ€llen? Men jag fortsĂ€tter att gissa, denna gĂ„ng pĂ„ Ruopsok, 1382 möh ovanför VuoggatjĂ„lme. Övriga toppar pĂ„ listan verkar vara isolerade i skogslandskapet.

Javisst, Ruopsok Àr alldeles rÀtt!
Det gÄr faktiskt en stig dit frÄn VuoggatjÄlme, den syns dock inte lÀngre pÄ fjÀllkartan.

NĂ€sta bild ;-)

Trevlig gÄta, men utan din ledtrÄd hade vi nog fÄtt leta resten av Äret!

Nu Àr det min tur att Äka till fjÀllen, sÄ jag hoppas nÄgon annan har en bild att lÀgga ut.

....Nordkalottleden....

Hmmm,

En gissning Àr att du har Nordkallottleden framför dig. Men vilken sjö, det var lurigare det. Landskapet pÄ minner om hur det ser ut kring Pieskehaure, men jag misstÀnker att det inte Àr rÀtt för jag tycker sjön ser klart mindre ut....

/ Stefan

Liknande trÄdar
TrÄdstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? FjĂ€llvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson FjÀllvandring 9

Liknande trÄdar

Vandra i stad och natur: UpptÀck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptĂ€cka dess dolda pĂ€rlor. Det Ă€r en aktivitet som ...

FĂ„ Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lĂ€stips
  • PopulĂ€ra trĂ„dar
  • Aktuella pristĂ€vlingar
  • Direkt i din inkorg