Gissa position

Hej!

Nu är det hög tid att ojm eller någon annan hågad lägger upp nästa bild. Jag hade gjort det själv om jag inte hade haft atacamatorka i mitt bildarkiv.

Gokväll / Filiokus

ok!

Hej!

Nu är det hög tid att ojm eller någon annan hågad lägger upp nästa bild. Jag hade gjort det själv om jag inte hade haft atacamatorka i mitt bildarkiv.

Gokväll / Filiokus

Hej!

Ok, jag hittade en bild att lägga upp. På vilket fjäll står jag och fotar ifrån? Vad är det vi ser?

Mvh
Malin

Bilagor

• IMG_9633.jpg
    IMG_9633.jpg
    31.4 KB · Visningar: 450
Ett isolerat fjällområde i skogen kan ju vara Sonfjället. I så fall kanske du är i Lofsdalen och har gått upp på Digervålen eller Hovärken?

Ja, Sonfjället är ju inte så svårt, men din fotopunkt var värre, det var därför jag fegade med två alternativ!

Här ser vi öppet vatten fastän det är fint skidföre. Var är vi?

Bilagor

• Foto0248.jpg
    Foto0248.jpg
    38 KB · Visningar: 349
Saltoluokta mot Kebnatsbryggan.

Thomas

Roligt med sånt engagemang! Thomas har rätt. Vi är alltså på sluttningen söder om Saltoluokta, bilden är tagen norrut, och fjällstationen gömmer sig i svackan hitom vaken. Fotot är taget den 30 mars i år. En säker isväg rundar vaken på vänster sida i bilden.

Ser fram mot en ny bild!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg