Gissa position

Kan väl tillägga att fotoriktningen är ungefär NNO mot Anarisfjällen. På kartan kan småtjärnarna vara lätta att förbise pga gränslinjen för naturreservatet.

När jag gick upp här för många år sen, blev jag överraskad av ett rejält regnväder. På nån minut svartnade himlen och det började dala regndroppar stora som pingisbollar - kändes så iallafall :)

Soligare bild:
DSCN0520.jpg

På den senare bilden i horisonten finns det en referens till Majjens inlägg.

/Peter

Hej!

Jag har inga egentliga ambitioner att gissa på de här bilderna, men Majjens artikel för ju in tankarna på Fältjägaren, eller hur? Härjedalen isf, men därefter kan jag inte bidra med nåt mer precist.

/ F

Med alla ledtrådar som nu levererats tror jag att du står på den nordöstra sidan av Nesjöstötarna och tittar mot sydost. Där ser vi på din första bild just Nesjön och på nästa bild Mittåsjön längst bort. Däremellan två byggnader vid en mindre vattensamling. Allt detta finns en bit väster om Fältjägarstugan.

Nära nog...

Sjöarna är rätt, men fotplatsen är några km söderut. Jag gick ut från passet mellan 1160 och 1214 och gick runt norra sidan av Maajajabpe.

Och i horisonten kan man med god vilja se Fältjägaren.

/Peter

Ok, jag ser nu att vinkeln mot sjön inte stämmer med min gissning. En intressant gåta, där många av oss nog visste var vi skulle leta på ett ungefär, men det var ändå rätt svårt, tycker jag.

Jag är off-line de närmaste dagarna, tacksam om någon lägger ut en ny bild. Om så inte sker återkommer jag i helgen.

Ok, jag ser nu att vinkeln mot sjön inte stämmer med min gissning. En intressant gåta, där många av oss nog visste var vi skulle leta på ett ungefär, men det var ändå rätt svårt, tycker jag.

Jag är off-line de närmaste dagarna, tacksam om någon lägger ut en ny bild. Om så inte sker återkommer jag i helgen.

Taget!

Vad heter det närliggande fjället?

Bilagor

• kvällssol.jpg
    kvällssol.jpg
    41.6 KB · Visningar: 300
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg