Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
En av mina favoriter här på utsidan är Majjen. Letade inspiration till nästa års vandring och hittade den här historien http://www.utsidan.se/blogs/majjens/350-faltjagare-vilse-i-fjallen.htm
På den senare bilden i horisonten finns det en referens till Majjens inlägg.
/Peter
/Peter
/Peter
Hej!
Jag har inga egentliga ambitioner att gissa på de här bilderna, men Majjens artikel för ju in tankarna på Fältjägaren, eller hur? Härjedalen isf, men därefter kan jag inte bidra med nåt mer precist.
/ F
Med alla ledtrådar som nu levererats tror jag att du står på den nordöstra sidan av Nesjöstötarna och tittar mot sydost. Där ser vi på din första bild just Nesjön och på nästa bild Mittåsjön längst bort. Däremellan två byggnader vid en mindre vattensamling. Allt detta finns en bit väster om Fältjägarstugan.
Ok, jag ser nu att vinkeln mot sjön inte stämmer med min gissning. En intressant gåta, där många av oss nog visste var vi skulle leta på ett ungefär, men det var ändå rätt svårt, tycker jag.
Jag är off-line de närmaste dagarna, tacksam om någon lägger ut en ny bild. Om så inte sker återkommer jag i helgen.
Jag är off-line de närmaste dagarna, tacksam om någon lägger ut en ny bild. Om så inte sker återkommer jag i helgen.
Ok, jag ser nu att vinkeln mot sjön inte stämmer med min gissning. En intressant gåta, där många av oss nog visste var vi skulle leta på ett ungefär, men det var ändå rätt svårt, tycker jag.
Taget!
Vad heter det närliggande fjället?
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg