Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
avslutad210712
Gäst
Cievrragorsa
Och några ord till
Och några ord till
Darfáljohka? Det kännns som Skárttoaivi och Skárttachohkka fotat mot sydväst. Men är inte den jokken större?
Peter
Tror nog att många tycker att leden mellan Nikkaluokta och Kebnekaise är mer som en väg än en stig men vägen jag stod på är en bilväg av den äkta sorten. (Och jo Darfáljohka är säkert större men framförallt brukar den rinna åt andra hållet... )Cievrragorsa
Och några ord till
Gissade att du kunde denna. Du kände även igen mina bilder på Vákkásjjåhka från samma tur så jag vet du har varit i krokarna.Jag tror du är väldigt nära Ritsemvägen - nämligen på stickvägen upp mot Satisdammen vid bron över Barnejåhkå.
Helt rätt! ... Och Bárnetjåhkkå heter berget. Ny bild!
Mycket vatten, kan det kanske vara Jávrregasska, d.v.s. utloppet från Virihávrre? Snyggt tält f.ö., är det egen design?
Rätt på båda punkterna. Lägerplatsen är vid Jávrregasska på näset mellan Virihávrre och Vásstenjávrre och tältet är min egen design.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg