Gissa position

Helt rätt Henning! Det tog inte många minuter. Och visst gick du över här i somras, kanske två gånger till och med?

Ny bild!

Och visst gick du över här i somras, kanske två gånger till och med?
Jag gick över den två gånger i somras, men jag kännde den vy mest från första gången. Man glömmer inte denna branten efter bron. ;)

Vi fortsätter med en annan bro - som är ersatt av en nyare model idag.
Var?

Bilagor

• 0042.jpg
    0042.jpg
    110.3 KB · Visningar: 397
Jag säger då det. Visst var det bättre förr? Min Gubbe är från 1978. Nästa bild är från samma år och tur och ganska svår skulle jag tro, men man vet ju aldrig med alla dessa bergtagna "fjällnördar". Var befinner jag mig?

Bilagor

• GissaPos-01.jpg
    GissaPos-01.jpg
    70 KB · Visningar: 423
Kan det vara någonstans efter Njoatsosjåhkå (första bilden) och andra bilden längre neråt Änok, med bl.a. Bårddetjåhkkå i bakgrunden?

Calle

Nej, det är inte Njoatsosvágge, men kanske en lika okänd dal. Den här bilden är väl ingen ledtråd precis, men den förmedlar förhoppningsvis kanske lite av den känsla man får när man går här,

Bilagor

• GissaPos-04.jpg
    GissaPos-04.jpg
    55 KB · Visningar: 340
Visst är det Tjuoldávagge. Denna jungfruliga dal är nästan lika okänd och lika skyddsvärd som Njoatsosvágge. Den är mer hotat än Njoatsosvágge om det skulle bli fråga om gruvbrytning. Titta på denna underbara dal, besök den och plocka gärna lite hjortron på vägen.

Björn

Bilagor

• GissaPos-05.jpg
    GissaPos-05.jpg
    53.5 KB · Visningar: 316
  • GissaPos-03.jpg
    GissaPos-03.jpg
    88.3 KB · Visningar: 308
Man blir riktigt sugen på hjortronsylt...
Tack för tipset på denna dalgång!

Ny bild kommer här.

Calle

Bilagor

• IMGF_165.jpg
    IMGF_165.jpg
    85.1 KB · Visningar: 286
Nordsätern vid Storån?

Berget i bakgrunden liknar Storåkläppen (Härjedalen), och i så fall kan det vara Nordsätern i förgrunden.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg