Lappland är rätt! Tarfala är nära. Jag hittar inte Vargryggen på min karta, men tror att det är en annan bergvägg man ser.
Vindskyddet i Kaskasavagge? Eller, skydd och skydd, det ser ju extremt välventilerat ut.
Häpp / F
Lappland är rätt! Tarfala är nära. Jag hittar inte Vargryggen på min karta, men tror att det är en annan bergvägg man ser.
Vindskyddet i Kaskasavagge? Eller, skydd och skydd, det ser ju extremt välventilerat ut.
Häpp / F
Nej, det är inte det i Gaskkasvággi, utan det måste vara någon annan byggnad. Jag letade lite översiktligt efter förfallna vindskydd i trakten, men kan inte se vad det skulle kunna vara för något.
De är inte Kasskasavaggi! Berget jag står på ligger bredvid ett betydligt mer välbesökt berg.
Då tror jag att det är Kebnetjåkka ("Giebmečohkka") som är berget du står på, med Kebnekaiseryggen i fonden (den så kallade "Vargryggen").
Nu hittade jag den lilla ljusa trekanten på mina bilder också, intressant att se vad som inte finns på kartan...
Nästa bild överlåter jag åt valfri person.
På min karta har jag däremot en mast utsatt, men den fanns nog inte i verkligheten
Mastmarkeringen är dock en bit ifrån var vindskyddet är.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |