Gissa position

Det är inte många platser där man kan se högfjäll som reser sig långt ovanför barrträdsskog. Nammatj-klumben Ruovddevárre förde också direkt tankarna till Kvikkjokk, som jag besökte förra året.

Hur gick det att vada älven så långt nere i Njoatsosvágge?

Ny bild får någon annan gärna komma med.

Senast ändrad:
Inga vad. Hur det gick till kommer vi att berätta om senare. Som avslutning en bild lite längre ner efter Njoatsosjåhkå där man ser Vallespiken och Ruovddevárre lite bättre.

Bilagor

• Till Utsidan-IIa.jpg
    Till Utsidan-IIa.jpg
    68.8 KB · Visningar: 349

avslutad210712

Gäst
Jag tror att du följt med en tur längs östra leden upp till Kebnekaise och vid fototillfället alldeles nyss rutschat på ändalykten ner för Kebnetjåkkaglaciären (om det nu är det den heter).

/ F

Typiskt när det dyker upp ett foto man känner igen så är man för sent ute *L*

Ja, vissa hugger som illrar här! :)

Positionen är så klart helt rätt. Dessvärre blev det aldrig någon topptur. Jag var bara upp till Björlings glaciär och vände. Men det blev lite "fotåkning" på snöfälten! :)

Ja, vissa hugger som illrar här! :)

Positionen är så klart helt rätt. Dessvärre blev det aldrig någon topptur. Jag var bara upp till Björlings glaciär och vände. Men det blev lite "fotåkning" på snöfälten! :)

Vad är det för berg som tittar fram genom molnen?

Mvh Filip

Bilagor

• 6258 - Kopia.jpg
    6258 - Kopia.jpg
    14.8 KB · Visningar: 268
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg