Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Vad heter den välvda istungan?
Västra Påssusglaciären?
/ F
Japp. Sista bilden är från toppen 1792 utan namn på kartan.
Fotoplatsen borde vara nära, om inte på, toppen av Nörder-Storådörrfjället. Men jag har haft fel förut.
Men du har haft rätt oxo. Så även denna gång. Imponerande, må jag säga. Vi får se om nästa bild blir lite mer långlivad.
/ F
Ser ut som du står en bit uppströms Gamajåhkå, med Vallemassivet till vänster och Ruovddevárre till höger. På väg mot Tjuoldavágge?
Du är så rätt så rätt men ändå fel. Har du gått där?
Du har helt rätt att vi ser Vallemassivet till vänster och Ruovddevárre till höger, men var är kortet taget?
Du har helt rätt att vi ser Vallemassivet till vänster och Ruovddevárre till höger, men var är kortet taget?
Jag tror det är Njoatsosjåhkå precis vid Ruovddeváreskájdde. Där har jag inte gått.
Hur kunde du identifiera Vallemassivet och Ruovddevárre utan att ha gått där? Jag trodde att det skulle vara en mycket svår bild. Men det är rätt. Vi är på väg uppför västra Njoatsosjåhkå och du kan se var bilden är tagen på satellitbilden.
Så småningom kommer ni att få en (hoppas jag) trevlig beskrivning av hela Njoatsosvagge från mig och Hans.
Så småningom kommer ni att få en (hoppas jag) trevlig beskrivning av hela Njoatsosvagge från mig och Hans.
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg