Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
#7577, jäkligt bra bild! Polfilter för att få den himlen?
Ser snarare ut som en bild redigerad i Photomatix.
Jo en huggen gata finns ju bakom fotografen också men det är ingen ledningsgata eftersom...Med tanke på vad som syns på andra sidan så tror jag svaret blir: En ledningsgata eller liknande genom skogen
Mvh / Johannes
...är rätt. Dock var det inte Boxfjället som jag syftade på utan följande sten:Jag tror det är riksgränsen vi ser och börjar gissningen på att du har Boxfjället bakom ryggen.
Calle
...
På metallplattan står det: "DENNA VÄG FULLBORDADES ÅR 1948". Buskarna till vänster är alltså Sverige och buskarna till höger Norge.
Denna dag påbörjade jag mitt äventyrar-CV med att simma till Norge. Imorgon kan den utökas med att jag vindsurfar runt hela Afrika (en mindre ö bär detta namn). Det är ett tufft jobb att vara äventyrare... Nåväl, ny bild!
Så kan det vara, jag är inte så bevandrad med HDR och liknande bildbehandling. Men får väl lära mig...Ser snarare ut som en bild redigerad i Photomatix.
Tänkte bara på gränsgatan och tänkbara fjäll, givetvis står det en sten vid en vägkant!...är rätt. Dock var det inte Boxfjället som jag syftade på utan följande sten:
Visa bilaga 17606
På metallplattan står det: "DENNA VÄG FULLBORDADES ÅR 1948". Buskarna till vänster är alltså Sverige och buskarna till höger Norge.
Denna dag påbörjade jag mitt äventyrar-CV med att simma till Norge. Imorgon kan den utökas med att jag vindsurfar runt hela Afrika (en mindre ö bär detta namn). Det är ett tufft jobb att vara äventyrare... Nåväl, ny bild!
Här kommer en ny bild. Vilken tjärn och vilket fjäll i bakgrunden?
Calle
Bilagor
Du har tidigare gjort reklam för Björkfjället. Har vi hamnat där någonstans än en gång?
Ja, och närmare bestämt...?
Tja, det finns ju några småsjöar att välja mellan. Men du har tidigare visat särskilt intresse för Frámakjávrrie. Och med hyfsat medljus kanske vi ser Suhkkie i bakgrunden?
Nej, det är fel. Men man kan säga att du har svaret framför dig...
Calle
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg