Gissa position

Inget mer gissande behövs, Tobbes svar är helt rätt!

Det gamla försvenskade namnet var ju Räker, så nästa ledtråd hade väl blivit något med frossa....

Ny bild!

Det var som attan! Mer tur än skicklighet!

Är just påväg iväg så hinner inte leta fram någon vacker bild utan det får bli den här istället:669_liten.jpgDen här gången lyder frågan: Vad finns precis bakom ryggen på fotografen?

Jag tror det är riksgränsen vi ser och börjar gissningen på att du har Boxfjället bakom ryggen.

Calle

#7577, jäkligt bra bild! Polfilter för att få den himlen?

Med tanke på vad som syns på andra sidan så tror jag svaret blir: En ledningsgata eller liknande genom skogen :D

Mvh / Johannes
Jo en huggen gata finns ju bakom fotografen också men det är ingen ledningsgata eftersom...
Jag tror det är riksgränsen vi ser och börjar gissningen på att du har Boxfjället bakom ryggen.

Calle
...
...är rätt. Dock var det inte Boxfjället som jag syftade på utan följande sten:
670_liten.jpg
På metallplattan står det: "DENNA VÄG FULLBORDADES ÅR 1948". Buskarna till vänster är alltså Sverige och buskarna till höger Norge.

Denna dag påbörjade jag mitt äventyrar-CV med att simma till Norge. Imorgon kan den utökas med att jag vindsurfar runt hela Afrika (en mindre ö bär detta namn). Det är ett tufft jobb att vara äventyrare... Nåväl, ny bild!

Ser snarare ut som en bild redigerad i Photomatix.
Så kan det vara, jag är inte så bevandrad med HDR och liknande bildbehandling. Men får väl lära mig...

...är rätt. Dock var det inte Boxfjället som jag syftade på utan följande sten:
Visa bilaga 17606
På metallplattan står det: "DENNA VÄG FULLBORDADES ÅR 1948". Buskarna till vänster är alltså Sverige och buskarna till höger Norge.

Denna dag påbörjade jag mitt äventyrar-CV med att simma till Norge. Imorgon kan den utökas med att jag vindsurfar runt hela Afrika (en mindre ö bär detta namn). Det är ett tufft jobb att vara äventyrare... Nåväl, ny bild!
Tänkte bara på gränsgatan och tänkbara fjäll, givetvis står det en sten vid en vägkant!

Här kommer en ny bild. Vilken tjärn och vilket fjäll i bakgrunden?
Calle

Bilagor

• IMGF_132.jpg
    IMGF_132.jpg
    68.9 KB · Visningar: 322
Tja, det finns ju några småsjöar att välja mellan. Men du har tidigare visat särskilt intresse för Frámakjávrrie. Och med hyfsat medljus kanske vi ser Suhkkie i bakgrunden?

Knepigt, med min gissning har jag bara Sukkiejávrrie framför mig och där får jag inte ihop det.........hoppas någon annan kan förstå ledtråden!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg