Gissa position

Blir svårt att matcha alla fina bilder som visats här den sista tiden. Men, vad heter sjön respektive tjärnen?

Cale

Bilagor

• IMGF_131.jpg
    IMGF_131.jpg
    66.9 KB · Visningar: 501
Makalöst skickligt att knäcka Jireskalet utan ledtrådar!

Nu tror jag vi har kommit till Rogenområdet och ser just sjön Rogen, kanske från Bustvålen. I så fall kan det vara Bustvåltjärnen i förgrunden.

Hälsn Pelle

Rätt

Makalöst skickligt att knäcka Jireskalet utan ledtrådar!

Nu tror jag vi har kommit till Rogenområdet och ser just sjön Rogen, kanske från Bustvålen. I så fall kan det vara Bustvåltjärnen i förgrunden.

Hälsn Pelle

Kände igen konturerna från området kring Ammarfjället och jämförde med egna bilder. Men det tog ett bra tag att hitta fotoplatsen.

Rogen och Bustvåltjärnen är helt rätt, den här bilden blev inte gammal :)

Calle

Jag som trodde bilden var alltför lätt. Men jag misstänker att någon ligger lågt för att även andra ska få chansen...........

Ledtråd var det, kan ju vara bra att veta att smältvattnet från den här sluttningen så småningom passerar Umeå.

Alltför lätt tycker då rakt inte jag att det är i alla fall. Fjällbranten för mina tankar till öknarna i västra USA istället för de svenska fjällen...

Efter en stunds kartstudier drar jag till med att vi ser sydostbranten på Riehkiere (vid Björkfjället) bort mot 1338, mest för att få igång gissandet...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg