Kan det vara kugghjulskammen (Siehtagas1663m) till vänster och Nállu (1585m) i bakgrunden till höger?
Vi är i närheten av en annan välkänd silhuett, dock inte i Kebnekaisefjällen.
/ F
Kan det vara kugghjulskammen (Siehtagas1663m) till vänster och Nállu (1585m) i bakgrunden till höger?
Drakryggen?
Skulle det kunna vara i Sarektjåkkamassivet med Svarta Spetsen (1820)?
Thure
Du står i närheten av Bierikvárásj och tittar söder ut mot Ähpár och glaciären Bierikjiegna och har (varken fågel eller fisk utan...) Mellantoppen bakom glaciären.... Sarek! Thure har nu fört in oss på rätt kartblad, och här kommer en ny bild, något till höger om den förra. För de som undrar så handlar det varken om fågel eller fisk.
Du står i närheten av Bierikvárásj och tittar söder ut mot Ähpár och glaciären Bierikjiegna och har (varken fågel eller fisk utan...) Mellantoppen bakom glaciären.
Ha de' ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen
Ska försöka hålla mig nästa gång så att du får använda alla (men du får säja till när dom är slut så jag vet )"Synd" att jag inte hann presentera fler ledtrådar. / F
Nu vänder vi väl åter till nordligare trakter, eller?
Ingen gissning??!!Nordligare, östligare, sydligare, eller västligare... det avslöjar jag inte!
Men ny bild kommer här:
Visa bilaga 16316
Jaha... var är vi nu och vad är det vi ser som gömmer sig lite i molnen?
Nix! inte Syterskalet.Dina ledtrådar stämmer hyfsat bra på Syterskalet, även om jag minns terrängen som grönare. Vi ser i så fall den norra sidan med N Sytertoppen någonstans i molnen.
Hälsn Pelle
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |