Gissa position

Med alla dina ledtrader skulle jag gissa på området mellan Vaisaluokta och Kutjaure, men det passer inte riktig med kartan...
Eller norr om Hukejaurestugan.

Jag har funderat ett tag på trakterna kring Røysvatn och/eller Pauro. Men får inte riktigt ihop det med kartan...

Edit: Ok, nu har jag fuskat så nu vet jag svaret. Jag var på rätt spår...

Jag har funderat ett tag på trakterna kring Røysvatn och/eller Pauro. Men får inte riktigt ihop det med kartan...

Edit: Ok, nu har jag fuskat så nu vet jag svaret. Jag var på rätt spår...

Tänkte inte på att jag hade den inlagd med karta och allt på hemsidan. Det är väl inte mycket idé att fortsätta gissa med den informationen i luften :) så här kommer resultatet:
http://goo.gl/maps/TJ58V

Alltså på Paurofjellets östsida där leden går in i Sverige en bit, taget österut.

Jag tycker att du kan fortsätta med en ny bild - lite fusk är väl tillåtet!

Sorry! *Går och ställer mig i skamvrån*. Letade i.o.f.s. i ganska rätt område men hade inte hittat rätt sjöar utan att fuska (var på fel sida om Pauro och letade...). Du har väldigt många fina bilder på din hemsida i.a.f.!

Jag kommer inta att kunna vara närvarande här på Utsidan den närmaste tiden så det är ingen bra idé att jag lägger upp en ny bild. Så den som känner sig manad är välkommen (exempelvis Filip som gissade rätt(?) på den andra bilden nyligen)!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg