Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det ser ut som Rássebávttasčohkka från kanten av Visttasvággi, öst om Roavičohkka.
Och någon får återigen leverera en ny bild.
Helt rätt! Vi satt och väntade vid ett rävgryt mellan Stáloluokta och Tuottar, kallt som tusan!
Hälsn Pelle
Såg ni några rävar? Det är i alla fall härligt med midnattsolsbilder så här i februari.
Ny gåta.
Calle
Bilagor
Nja, vi hörde en räv skälla och tror det var en fjällräv, men de låter nog rätt lika?
Det här verkar svårt, som vanligt. Någon sorts kuperad högslätt mellan 800-900 meter och mellanhöga fjäll i fonden. Bilden tagen mot söder eller väster. Kan ju vara lite var som helst..........Men jag gissar på Lappland, kanske du är kvar på Björkfjället?
Hälsn Pelle
Det här verkar svårt, som vanligt. Någon sorts kuperad högslätt mellan 800-900 meter och mellanhöga fjäll i fonden. Bilden tagen mot söder eller väster. Kan ju vara lite var som helst..........Men jag gissar på Lappland, kanske du är kvar på Björkfjället?
Hälsn Pelle
Hälsn Pelle
Bilden tagen mot väster, jag stod på knappt 1000 meters höjd. Men det är inte Lappland den här gången, söderut ska vi.
Calle
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg