Gissa position

Vi som utbyter bilder på denna trevliga tråd får idag en tidig julklapp på annonsplats i Dagens Nyheter (sidan 12, varierar kanske med upplaga). Här visar ett känt bilmärke hur deras modell susar fram i ett - tycker jag - välkänt fjällandskap, möjligen spegelvänt. Jag hoppas att bilden är ett montage, i annat fall har vägnätet byggts ut ordentligt i denna obrutna vildmark! Förhoppningsvis finns annonsen även i andra dagstidningar.

Jag ser fram mot kvalificerade gissningar.

God Jul och Gott Nytt Fjällår önskar Pelle
 

avslutad210712

Gäst
Vi som utbyter bilder på denna trevliga tråd får idag en tidig julklapp på annonsplats i Dagens Nyheter (sidan 12, varierar kanske med upplaga). Här visar ett känt bilmärke hur deras modell susar fram i ett - tycker jag - välkänt fjällandskap, möjligen spegelvänt. Jag hoppas att bilden är ett montage, i annat fall har vägnätet byggts ut ordentligt i denna obrutna vildmark! Förhoppningsvis finns annonsen även i andra dagstidningar.

Jag ser fram mot kvalificerade gissningar.

God Jul och Gott Nytt Fjällår önskar Pelle

I Norrbotten är DN lika ovanligt som en bil på fjället men som vanligt så är det här kanske ytterligare ett bevis på att nollåttorna inte tycker att vi behöver vara med *L*.
 
Vi som utbyter bilder på denna trevliga tråd får idag en tidig julklapp på annonsplats i Dagens Nyheter (sidan 12, varierar kanske med upplaga). Här visar ett känt bilmärke hur deras modell susar fram i ett - tycker jag - välkänt fjällandskap, möjligen spegelvänt. Jag hoppas att bilden är ett montage, i annat fall har vägnätet byggts ut ordentligt i denna obrutna vildmark! Förhoppningsvis finns annonsen även i andra dagstidningar.

Jag ser fram mot kvalificerade gissningar.

God Jul och Gott Nytt Fjällår önskar Pelle

Jo, jag såg samma annons i SvD. Fast vanligtvis ser man Tuolpagorni till höger om Singitjåkka, i vart fall om man kör omkring i bil runt Kebnekaise fjällstation.

/ Filiokus
 
Filip och jag ser samma vy i reklambilden, ett spegelvänt foto av Duolbagorni och Singichokka. Vad är det för fel med att fota en bil på en vanlig landsväg? Jag bedömde bilden som alltför svartmurrig för att kunna återges här på Utsidan (dessutom kan det finnas upphovsrättsliga aspekter).

Tobias bild har inte fått några förslag ännu. Jag undrar om inte förgrunden är så pass uppruggad att det är fråga om en pist. Kanske vi ser midnattssolen i Riksgränsen?

Hälsn Pelle
 
Tobias bild har inte fått några förslag ännu. Jag undrar om inte förgrunden är så pass uppruggad att det är fråga om en pist. Kanske vi ser midnattssolen i Riksgränsen?
Hälsn Pelle

Tack för förslaget men bilden är inte tagen särskilt nära Riksgränsen och det är heller inte fråga om en pist!
 
Etikettsbrott

Här bryter jag väl mot vissa regler eftersom den utlagda bildgåtan ännu inte är löst. Men inför nyåret tänkte jag ändå läska er med ett litet mellanspel. Inte så svårt alls utgår jag från. Men det var precis lika vackert som bilden visar.
 

Bilagor

  • Etikettsbrott.jpg
    Etikettsbrott.jpg
    74.9 KB · Visningar: 346
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg