Målning 2 = Åreskutan
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Från nordnordväst, typ vid Smedjeviken?
öringen; sa:Från nordnordväst, typ vid Smedjeviken?
Då har du allstå rödtoppen till höger, och blåsten skulle vara dold? men den del som ligger norr om tväråvalvet saknas tycker jag.
Det är i och för sig en målning, inte ett foto.
Ny bild. Vilken stuga, och vilken knöl bakom?
larsl; sa:Ny bild. Vilken stuga, och vilken knöl bakom?
Ok, jag försöker med en gissning jag haft på en tidigare bild. Jag gissar på att det är Låddejåkkå-stugan och då borde klumpen vara Mulkkha.
Det är fel. Observera den vita skylten bredvid dörren.tjonsson; sa:larsl; sa:Ny bild. Vilken stuga, och vilken knöl bakom?
Ok, jag försöker med en gissning jag haft på en tidigare bild. Jag gissar på att det är Låddejåkkå-stugan och då borde klumpen vara Mulkkha.
larsl; sa:Det är fel. Observera den vita skylten bredvid dörren.tjonsson; sa:larsl; sa:Ny bild. Vilken stuga, och vilken knöl bakom?
Just det, då är det en STF-stuga. Då får jag fundera vidare. Jag känner nämligen inte igen terrängen (tror jag iaf).
thureb; sa:Torvtak och gråfärg med röda knutar samt den vita skylten får mig att tänka på DNTs stugor.
Ja, det är ju en DNT-skylt... Jag fladdrade ordentligt i min tanke att det kunde varit en STF-stuga. Sorry.
Re: Re: LarsL stugbild
Betydligt längre norrut.thureb; sa:Torvtak och gråfärg med röda knutar samt den vita skylten får mig att tänka på DNTs stugor.
Men var?
Nedalshytta med Sylarna i bakgrunden???
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg