Gissa position

Hm, söderut hittar jag ingen plats, men kanske norrut? Du är ju nere i barrskogen med gran. Ungefär så här ser det väl ut om man går från Enafors mot Snasahögarna och passerar Ingolvån?

Hälsn Pelle

Fler ledtrådar ser ut att behövas.
Fjället till höger är lite drygt 1100 möh och har vad jag vet inte varit med i denna tråd tidigare.

Calle

2-3 dagsmarscher, hm, jag överskattade nog farten på fjället. Men man kanske hinner tilli Vålådalen någonstans?

Hälsn Pelle

Känns ju lite dumt att sitta och gissa när jag knappt varit i trakterna! Men det är svårt att låta bli.........

Du är nog i trakten av Grönvallen på väg mot Anarisfjällen.

Hälsn Pelle

Varför ska man låta bli att gissa... särskilt när det är närmaste gissningen hittills.
Fotoriktningen är väst - nordväst och det är fortfarande en bit kvar på marschen.

Calle

Om man nu lägger samman alla ledtrådar så fotar du västerut och har ett 1100 m högt fjäll på höger sida, förmodligen en bit bortom Grönvallen. I så fall är du i Rulldalen, längs Rullån och har Hottögsfjället till höger och Fangvalen längre fram till vänster. Om inte heller detta stämmer tycker jag att någon jämtlandskunnig person får göra en insats!

Hälsn Pelle

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg