Gissa position

Japp, mitt i prick på den glaciären!

Platsen är strax ovanför 1500m-randen. Och målet för promenaden var faktiskt bara att gå upp och ta en titt på glaciären och utsikten åt andra hållet (rekommenderas också starkt, Bierikbakte/Bierikjiegna från den här vinkeln är riktigt fin, se bild) medans en i sällskapet vilade ett ben som hade gått lite snett. Gick utmärkt att bara gå upp för sluttningen rakt från sydost (tältplats mellan bäckarna ner mot Bierikjåhkå), tillbaka ner var lite jobbigare men inte så farligt heller.

Bonusbild där uppifrån:

pan.b.jpg

Ser fram emot nästa gåta!

I princip rätt, fast det var inte riktigt det namnet jag ville åt. Flintnålarna är vad som höljs i molnen.
För övrigt så blev denna dagstur tämligen misslyckad. Min tanke var att gå upp på både Nállu och Šielmmáčohkka, vilket jag säkert hade gjort om värdet hade varit bättre. Jag vände dock tillbaka inte långt efter att jag hade tagit dessa bilder, då molntäcket var kompakt och regnet haglade i den kraftiga blåsten.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg