Gissa position

Predikstolen ligger ännu lite närmare, dock så är vi fortfarande inte där. Toppen på bild är inte lika brant eller hög som Predikstolen. På denna bild syns fjället i fråga, tillsammans med Predikstolen.
 

Bilagor

  • P1020469b.jpg
    P1020469b.jpg
    202.4 KB · Visningar: 391
Äntligen korrekt svar. Denna nöt var kanske svårare än vad jag trodde; för mig har dock Skarsfjället alltid varit en karakteristisk profil som man lätt känner igen om rör sig kring Funäsdalsfjällen. Den ursprungliga bilden är tagen från Skardsfjella, och det fjället har varit med tidigare i tråden.
 
Äntligen korrekt svar. Denna nöt var kanske svårare än vad jag trodde; för mig har dock Skarsfjället alltid varit en karakteristisk profil som man lätt känner igen om rör sig kring Funäsdalsfjällen. Den ursprungliga bilden är tagen från Skardsfjella, och det fjället har varit med tidigare i tråden.

Kom in i fel tankebanor från början, men det var en klurig bild. Det lustiga är att nederst i vänster kant på första bilden har jag tältat, kom jag på så här i efterhand. Men det var 31 år sedan...

Ny gåta, kanske lite lättare.
Calle
 

Bilagor

  • IMGF_51.jpg
    IMGF_51.jpg
    111.4 KB · Visningar: 388
Jag passar väl på att lägga in en lite annorlunda bild.
Den här fyra-fem meter höga märkliga klippan står visserligen några meter in på norsk mark, men bakgrunden är svensk och det är ganska nära ett riksröse.
Är det någon som känner igen sig och kan peka ut platsen?

/Hans
 

Bilagor

  • utsid026.jpg
    utsid026.jpg
    219 KB · Visningar: 357
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg