Nog för att det är trevligt och lättvandrat i de trakterna, men nog stod du längre söderut än så när du tog den där bilden! Framförallt så står du söder om enslinjen mellan Pallentjåkka (1737) och Siellanjunni (1461). Jag skulle säga någonstans i området strax öster om Stuor Allagas.
Hej!
Eftersom bilderna i mina fotomappar ligger i kronologisk ordning känner jag mig ganska säker på varifrån fotot är taget. Den bild som ligger före i albumet är tagen precis mitt emellan sjöarna 835 och 794 3 km nordost om Sjangeli. Därefter fortsatte jag i nordostlig riktning över Bajip Suonjiroaivi (där jag tog bilden), Favrrat och Satnjarascorru och vidare över Boazocohkka till Kårsavagge. Men, jag medger att det inte är klockrent om man jämför bilden med kartan, för det är lite svårt att urskilja topparna bakom Adnjetjårro.
Det finns två alternativ: antingen minns jag rätt om varifrån bilden är tagen, eller så har det blivit oreda i min fotomapp. Skulle kanske vara intressant om någon annan hade en vy från Stuor Allakas som man kunde jämföra med.
Nu tycker jag att Kalle ska lägga upp en bild.
häpp / Filiokus