Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Rätt svar
Korrekt!
Ingen som vågar ge sig på tvåan ?
(Ganska dålig bild tyvärr, scannat från en diabild med några år på nacken).
Ledtråd: En bra bit längre norrut...
dako; sa:Lillsylen?
Korrekt!
Ingen som vågar ge sig på tvåan ?
(Ganska dålig bild tyvärr, scannat från en diabild med några år på nacken).
Ledtråd: En bra bit längre norrut...
Är bild nr 2 möjligen från Vierranvarri mot sydost, dvs ut över Ladtjovagge?
Revidering
Eller sydtoppen på Kebnekaise? Jag kan inte bestämma mig för vad som verkar troligast. Vinkeln mot toppen på andra sidan dalen tyder mer på sydtoppen.
Eller sydtoppen på Kebnekaise? Jag kan inte bestämma mig för vad som verkar troligast. Vinkeln mot toppen på andra sidan dalen tyder mer på sydtoppen.
Keb
Helt rätt, sydtoppen på Keb är det, april 1983 var det.
Kompakta moln hela vägen upp längs västra leden. När vi sedan nådde toppen klarnade det plötsligt upp och ett mäktigt landskap visade sig med hela sin storslagna kraft. Åkningen ner till fjällstationen i nyfallen pudersnö och strålande sol var underbar.
Det är såna ögonblick man minns och som ger det lilla extra i tillvaron.
//J-E
millimeter; sa:Eller sydtoppen på Kebnekaise? Jag kan inte bestämma mig för vad som verkar troligast. Vinkeln mot toppen på andra sidan dalen tyder mer på sydtoppen.
Helt rätt, sydtoppen på Keb är det, april 1983 var det.
Kompakta moln hela vägen upp längs västra leden. När vi sedan nådde toppen klarnade det plötsligt upp och ett mäktigt landskap visade sig med hela sin storslagna kraft. Åkningen ner till fjällstationen i nyfallen pudersnö och strålande sol var underbar.
//J-E
Re: Keb
Okej, först tänkte jag att "2:an är omöjlig! Ingen kan se vad den föreställer." Sen såg jag kammen bortom dalen och så var det plötsligt självklart..
Jag har ingen bild att lägga upp - är i skolan - men det är ju inte nödvändigt att den som gissar rätt lägger upp nästa bild.
Men jag tycker det också märks att den svenska fjällvärlden inte är så stor. De allra flesta bilderna avslöjas snabbt även om de bara visar en sten eller ett snöfält. Det ligger ju i sakens natur också, eftersom det sägs att man ser typ en tiondel av Sveriges yta från Kebnekaise, och fjällkedjan utgör kanske en fjärdedel av ytan. I princip borde man se en tredjedel av fjällvärlden från Keb..
JET; sa:Helt rätt, sydtoppen på Keb är det, april 1983 var det.
Okej, först tänkte jag att "2:an är omöjlig! Ingen kan se vad den föreställer." Sen såg jag kammen bortom dalen och så var det plötsligt självklart..
Jag har ingen bild att lägga upp - är i skolan - men det är ju inte nödvändigt att den som gissar rätt lägger upp nästa bild.
Men jag tycker det också märks att den svenska fjällvärlden inte är så stor. De allra flesta bilderna avslöjas snabbt även om de bara visar en sten eller ett snöfält. Det ligger ju i sakens natur också, eftersom det sägs att man ser typ en tiondel av Sveriges yta från Kebnekaise, och fjällkedjan utgör kanske en fjärdedel av ytan. I princip borde man se en tredjedel av fjällvärlden från Keb..
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg