Gissa position

Rágeseatnu?

Rágeseatnu (roligt namn föresten? Rágescuolma? Suvijoki?

Begränsar gissningarna till 3.

Thure

Inte heller Thure gissade rätt. Jag trodde detta skulle vara ganska lätt.. Både öringen och runga har dock varit nära.

Det handlar alltså om ett lågfjällsområde som brukar benämnas med ett populärt namn. Jokken är kanske den mest kända i området..

Märkligt att man kan känna igen det geografiska området. Vad heter fjällen i bakgrunden?
Men var är detta då, lägger in bilden igen.
b4.jpg
[/QUOTE]

Rungá; sa:
Märkligt att man kan känna igen det geografiska området. Vad heter fjällen i bakgrunden?
Men var är detta då, lägger in bilden igen.

Britt Gaisun har redan gissat på niostenen på väg upp mot Skierfe. Och jag är benägen att hålla med henne; Rapadeltat och Tjakkelis östsida skymtar fram bakom stenen.

Re: Niostenen

brigas; sa:
När man går från Aktse på väg upp på Skierfe?
Förlåt, missade den i floden av inlägg. Visst är det rätt och du får ta med dig Tibetanska böneflaggor nästa gång. Tyvärr missade fotografen (inte jag som fotat) att få med dessa tydlgare. Det var 2004 vi passerade där och böneflaggor vid en offerplats var en underbar tanke. Vem som satt upp dessa har jag inte en aning om. Flggorna är den vita linjen från stenen till vänster.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg