Gissa position

Ok.. Thure var väl före mig med rätt svar, men jag langar ändå in en bild här för att ‘hålla grytan kokande
Det blir en bild ifrån tidigt åttiotals-knallande.
Men..Landskapet lär väl bestå än idag ,eller hur.
Vad heter sjön?
 

Bilagor

  • imm-034.jpg
    imm-034.jpg
    28.4 KB · Visningar: 334
Är ni inte i Gaskasvagge? Om jag gissar rätt så är ni på väg att svänga in i passet söder om Lulep Stuollo, eller möjligen på väg upp mot passet 1404.
 
Aha, då är ni ett snäpp västerut, i Lulihavagge (och har varit uppe och vänt på Tielmaplatån?)? Annars ger jag upp, tycker mig se platån och jokken från Tielmajavrre i din bild, och några detaljer i bakgrunden som är misstänkt lika AndersSthlms bild...
 
Aha, då är ni ett snäpp västerut, i Lulihavagge (och har varit uppe och vänt på Tielmaplatån?)? Annars ger jag upp, tycker mig se platån och jokken från Tielmajavrre i din bild, och några detaljer i bakgrunden som är misstänkt lika AndersSthlms bild...

Det är helt riktigt att det är samma bakgrund som i Anders bild, och att vi varit uppe och vänt på Tielmaplatån. Det är verkligen inte långt ifrån nu, men dalen är fortfarande inte den rätta.
 
Det fick bli till att plocka fram kartan. Måste väl vara Noajdevagge?

Precis! Bilden är tagen i övre delen av Nåitevagge. Höjer man sig ytterligare 400 meter och rör sig två kilometer norrut får man perspektivet i Anders bild.

Bra gissat, Lars! Det är Tielma, norra Ålkatj och (tror jag) Pielatjåkkå man ser i båda bilderna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg