Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Hej!
Jag tror att det är samma ställe som figurerar i bild #2439, som jag själv lade upp och Paerl knäckte. Det är platsen med en blockglaciär, i dalen norr om Sälkamassivet. Det känns rimligt, med referensen till Grundsten och att den "bulliga" profilen på berget söder om (till höger om på bild #2439) Tjäktjatjåkka återkommer i bakgrunden Thures andra bild.
Om det nu är rätt ställe, så överlåter jag åt någon annan att lägga upp en ny bild, eftersom jag helt enkelt har nästan slut på bilder lämpliga för gissningslekar.
häpp / Filiokus
Jag tror att det är samma ställe som figurerar i bild #2439, som jag själv lade upp och Paerl knäckte. Det är platsen med en blockglaciär, i dalen norr om Sälkamassivet. Det känns rimligt, med referensen till Grundsten och att den "bulliga" profilen på berget söder om (till höger om på bild #2439) Tjäktjatjåkka återkommer i bakgrunden Thures andra bild.
Om det nu är rätt ställe, så överlåter jag åt någon annan att lägga upp en ny bild, eftersom jag helt enkelt har nästan slut på bilder lämpliga för gissningslekar.
häpp / Filiokus
Stämmer Filip
Sveriges enda blockglaciär enligt Grundsten. Blockglaciärer flyter mycket långsammare än vanliga polytermala svenska glaciärer.
Den intresserade kan fördjupa sig i texten http://www.earth.geo.su.se/chapter22A/swedish.html
Thure
Sveriges enda blockglaciär enligt Grundsten. Blockglaciärer flyter mycket långsammare än vanliga polytermala svenska glaciärer.
Den intresserade kan fördjupa sig i texten http://www.earth.geo.su.se/chapter22A/swedish.html
Thure
Hej!
Jag gör väl ett försök ändå och lägger den här gången upp en rebus istället för en bild. Lycka till.
häpp / Filiokus
... eller så struntar vi i det här och någon annan lägger upp en riktig bild istället! Jag har typ slut på mina bilder, så det är fritt fram att hugga!
Jag gör väl ett försök ändå och lägger den här gången upp en rebus istället för en bild. Lycka till.
häpp / Filiokus
... eller så struntar vi i det här och någon annan lägger upp en riktig bild istället! Jag har typ slut på mina bilder, så det är fritt fram att hugga!
Bilagor
"Nikka" + "luokta"?
"Nikka" + "luokta"?
Yep!
Nu ser vi fram emot en riktig bild att gissa på. Rebusen var väl mer av karaktären "konstgjord andning".
häpp / Filiokus
Det var en fin rebus.
Men jag vill nog ha en sådandär’ svår bild av exempelvis: ‘LRC’ eller ‘pearl’
Varsågod.
Gärna något ifrån ett välbesökt område men i en ovanlig vinkel..
Men inget i dimma tack...
Men jag vill nog ha en sådandär’ svår bild av exempelvis: ‘LRC’ eller ‘pearl’
Varsågod.
Gärna något ifrån ett välbesökt område men i en ovanlig vinkel..
Men inget i dimma tack...
Nix. Ravinen har, åtminstone på min karta, inget självständigt namn.
Kan det vara ravinen med utloppet från sjön Sjnjuvtjudisjauratj mellan Sjnjuvtjudis och Áhkká ner mot Vuojatädno.
///Claes
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg