Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Var är jag och vilket massiv är i bakgrunden?
De vänstra delarna av "molnmassivet" kändes bekanta på något sätt, så efter lite tänkande på varför (med hjälp av egna bilder, från annat perspektiv) har jag kommit fram till en något lös gissning. Är det Gådoktjåhkkå/Bielloriehppe? Isåfall kan bilden vara tagen längs Lulep Vássjájågåsj, uppåt Vássjávágge till.
Ojojojoj, två identiska gissningar på två minuter! Och jag tror jag torskade typ 3 minuter på att batteriet i lappan blev tomt och jag fick hämta adaptern. Intressant med flera minutstrider i rad här i tråden på sistone. Och Kalle är ju en giftig motståndare, det har vi ju sett flertalet gånger tidigare.
/ F
/ F
Vad kul med någon annan äldre som är i fin form, och ny, som gissar och har fina bilder, därtill med plastpåsar sådär' bohemiskt utslängda på rastplatsen.
Kalle var först.
Odiskutabelt. Jag erkänner mig besegrad.
Men det är kul att det ibland inte händer något här på en halv vecka, för att det sedan rasslar på så man måste vara på tå för att hinna med. Nu ser vi alla fram emot vad Kalle kan koka ihop.
häpp / Filiokus
Kalle kan koka ihop vad som helst, speciellt med lappska namn. Alla väntar nog nu med spänning ifrån någon utlöpare att gissa på, ifrån Vistasvagge i vårsnö eller en högsommarutsikt ifrån Kutjaure..
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg