Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nej verkligen inte Valfojokka..(inte nu igen.).
Nej, bevare mig väl.. inte det tröstlösa stället nu igen. Det är det inte. Det stället sitter som en blåkopia på näthinnan. Så att det inte är det, kan jag lugnt avfärda trots att jag inte är pappa till inlägget!
Men tråden..Det här är ju väldigt spännande...
Vad kan det vara?
Det finns ju ingen människa som det går att trycka ‘på en knapp’ och rätt vad det är ska just den personen säga det rätta...
Samtidigt beundrar jag vissa personers ‘identifikations och observationsförmåga’ här något oerhört. Ni är alla så skärpta här!
I varje inlägg finns det en känsla ‘av något’ vare sig det är rätt eller fel
Bara att ta den här sjön vid Ältsvattnet nyligen. Jag har gått förbi där själv, men kunde ändå inte känna igen platsen.
Det är ju samtidigt jättegulligt när LCR gissar på ‘Härjedalen’ och Tassemark på Norr om ‘Torneå Träsk’ om platsen..
Det är så oerhört intressant, själva ämnet i den här tråden med, Hur ‘något’ i en bifogad bild, bara växer fram ifrån en svår bild till något bekant för den just som gissar rätt.
Och vid rätt tidpunkt då bilden blir ‘något’ ..Då helt plötsligt, tycker man: Oj då! Jasså?
Det pratas ju ofta om att det inte finns något kvar att upptäcka i vår natur eller i fjällvärlden. Jag tycker inte det stämmer om man tittar i den här tråden.
Det är vana, det och det är observationsförmåga i högsta grad här.
Närvaro va! Känslan av att åter igen se något, som påminner om nått man en gång sett.
Det är samma känsla som, man har när man ser ett korsord med rutor, som man vet, att man skulle kunna skriva i fast man inte kan....
Mycket spännande och mycket bra.
Hoppas alla fortsätter gissa.
Det verkar lite Södra Keb' över bilden? Är du där?.. Nånstans i Kaitumområdet?
Nej, bevare mig väl.. inte det tröstlösa stället nu igen. Det är det inte. Det stället sitter som en blåkopia på näthinnan. Så att det inte är det, kan jag lugnt avfärda trots att jag inte är pappa till inlägget!
Men tråden..Det här är ju väldigt spännande...
Vad kan det vara?
Det finns ju ingen människa som det går att trycka ‘på en knapp’ och rätt vad det är ska just den personen säga det rätta...
Samtidigt beundrar jag vissa personers ‘identifikations och observationsförmåga’ här något oerhört. Ni är alla så skärpta här!
I varje inlägg finns det en känsla ‘av något’ vare sig det är rätt eller fel
Bara att ta den här sjön vid Ältsvattnet nyligen. Jag har gått förbi där själv, men kunde ändå inte känna igen platsen.
Det är ju samtidigt jättegulligt när LCR gissar på ‘Härjedalen’ och Tassemark på Norr om ‘Torneå Träsk’ om platsen..
Det är så oerhört intressant, själva ämnet i den här tråden med, Hur ‘något’ i en bifogad bild, bara växer fram ifrån en svår bild till något bekant för den just som gissar rätt.
Och vid rätt tidpunkt då bilden blir ‘något’ ..Då helt plötsligt, tycker man: Oj då! Jasså?
Det pratas ju ofta om att det inte finns något kvar att upptäcka i vår natur eller i fjällvärlden. Jag tycker inte det stämmer om man tittar i den här tråden.
Det är vana, det och det är observationsförmåga i högsta grad här.
Närvaro va! Känslan av att åter igen se något, som påminner om nått man en gång sett.
Det är samma känsla som, man har när man ser ett korsord med rutor, som man vet, att man skulle kunna skriva i fast man inte kan....
Mycket spännande och mycket bra.
Hoppas alla fortsätter gissa.
Det verkar lite Södra Keb' över bilden? Är du där?.. Nånstans i Kaitumområdet?
Menar du på fullaste allvar att det kunde vara...Hjälp!! Är jag ute och cyklar nu?...(igen)?
Är dalen Kamajokks dal.. Öh?
Är jokken Hoiganjokko? Vid den där gamla röda järnbron där..
Jag hittade en lösgom där på relingen...
Jajjamensan!!!
Nu föll alla bitar på plats.
Menar du på fullaste allvar att det kunde vara...Hjälp!! Är jag ute och cyklar nu?...(igen)?
Bilagor
Det var minnet av lösgommen som blev lösningen..
Du har en förmåga att ‘teasa’ här Pär...
Ja den där lösgommen på bron där, förtjänar nog ett speciellt kapitel. Utan att gå närmare in på detta nu, så. mötte jag faktiskt en gubbe i åttioårsåldern på stora leden som rastat vid bron, och han hade tydligen suttit och rastat och lagt den där.. Grejen var att han kunde inte direkt prata klart, utan pekade bara på kartan med några gurglande ljud.. När jag kom dit efter Hoigan‘ låg löständerna mycket riktigt nere vid räcket!..
Bilagor
Ja den där lösgommen på bron där, förtjänar nog ett speciellt kapitel.
Kanske ämne för ett blogginlägg framöver?
Äntligen!
Äntligen gissar du fel..
Jag har suttit här och väntat på detta, sida ut och sida in..år ut och år in..
och äntligen gör nu du det nu, och det så grovt, då du säger :’Kebnekaise i horisonten.. hi-hi...’
‘Berget till vänster‘ känner du inte heller till?. Nämen’ Pär då....
Det här är ju ett av våra favoritområden ju.. Dessutom är det ju inte alls långt ifrån den punkt där du sade, att jag såg mot väster då jag såg mot öster...
Nu sitter du här på pottan!
‘Man ska inte skriva här och gissa om man inte vet‘...
Under tiden du går ut nu och letar rätt på BD7-kartan som säkert ligger kvar under någon grisig DN med matrester, så kan LRC och jag skrocka åt detta!
mvh.
men jag blir inte klok på var du är eller vilket berg det är vi ser till vänster!?!?!?!
Äntligen gissar du fel..
Jag har suttit här och väntat på detta, sida ut och sida in..år ut och år in..
och äntligen gör nu du det nu, och det så grovt, då du säger :’Kebnekaise i horisonten.. hi-hi...’
‘Berget till vänster‘ känner du inte heller till?. Nämen’ Pär då....
Det här är ju ett av våra favoritområden ju.. Dessutom är det ju inte alls långt ifrån den punkt där du sade, att jag såg mot väster då jag såg mot öster...
Nu sitter du här på pottan!
‘Man ska inte skriva här och gissa om man inte vet‘...
Under tiden du går ut nu och letar rätt på BD7-kartan som säkert ligger kvar under någon grisig DN med matrester, så kan LRC och jag skrocka åt detta!
mvh.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg