Det tror jag stämmer!Jag är inte jättebra på landskap, men vi är i västerbotten och den länsgränsen går väl på samma ställe som Lapplands södra gräns?
Du kanske var någonstans i närheten av Slipsikstugan och det är Sliptjehke vi ser?
Det tror jag stämmer!Jag är inte jättebra på landskap, men vi är i västerbotten och den länsgränsen går väl på samma ställe som Lapplands södra gräns?
Jupp, tältplatsen är precis nedströms bron över bäcken ca 500 m norr om Slipsikstugan:Det tror jag stämmer!
Du kanske var någonstans i närheten av Slipsikstugan och det är Sliptjehke vi ser?
Jupp, tältplatsen är precis nedströms bron över bäcken ca 500 m norr om Slipsikstugan:
Bilden är din!
Bergen stämmer bra! Och var är fotot taget i så fall? Fotot är taget med 100mm brännvidd.Jag tror vi ser Jåkåtjkaskatjåkkå centralt, Jåkåtjkaskajekna därbakom o Kanalberget i fonden. Måste i så fall vara fotat på långt håll med teleöbj.
Bergen stämmer bra! Och var är fotot taget i så fall? Fotot är taget med 100mm brännvidd.
Mitt i prick!
Nu blev det tyst, så jag ger en ledtråd: Vi är i västra änden av en dalgång som omnämns i 92 artiklar här på Utsidan.
Nej, inte ens nära.En ren…chansning.
Lillådörren?
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |