Inte alls så fel men Satsjön är fortfarande bästa gissningen.Tja, måste väl vara någon stor och djup sjö då, som är del av ett strömmande vatten. Ångermanälven och Malgomaj?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Rödingfisket är ju ganska bra i Nedre Ransarån, Övre Selet?
Så är det absolut och det är också rätt svar!Rödingfisket är ju ganska bra i Nedre Ransarån, Övre Selet?
Tänk om allt man kan lära sig från google Nästa bild, vilket fjäll ser vi här?Rödingfisket är ju ganska bra i Nedre Ransarån, Övre Selet?
Det påminner lite om Hundshögen i oviksfjällen, norrifrån, så det blir min gissning.Tänk om allt man kan lära sig från google Nästa bild, vilket fjäll ser vi här?
Visa bilaga 40004
Nej, norrut ska vi, ganska rejält.Det påminner lite om Hundshögen i oviksfjällen, norrifrån, så det blir min gissning.
Samma fjäll, fotat från annan vinkel:
Nästa bild, vilket fjäll ser vi här?
Ser bekant ut men ingenting som jag lyckas placera, får gissa att vi är söder om Singistugan.
Nej, vi är norr om Singistugan. Här ännu en bild:Ser bekant ut men ingenting som jag lyckas placera, får gissa att vi är söder om Singistugan.
Suorivarri är rätt svar. Och visst är det Siellacohkka till höger på den sista bilden. Jag såg förresten högar av stålstolpar med röda kryss på marken längs leden, kanske skall leden bli vintermarkerad i framtiden?Hmm, en rösad sommarled utan vinterkryss, norr om Singi. Finns inte mycket att välja mellan då. Jag tror att vi på din första bild ser fjället Suorivárri, 1162 m högt. I så fall kan det vara Siellacohkka till höger på din sista bild.
Nästa bild var så god!
Tvärtom, leden söder omAhparjavri har varit vintermarkerad tills någon år mellan 2012 (vintermarkerad på BD6an) och 2016 (bara sommarmarkerad på kartan).Jag såg förresten högar av stålstolpar med röda kryss på marken längs leden, kanske skall leden bli vintermarkerad i framtiden?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg