Du är i rätt område men det är en bit därifrån
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Hmm, man kan väl anta att Luohttojåhkå kommer från Luohttojavrre. En bit nedströms får den ett grumligt bidrag från Tsähkkok och Svenonius glaciär (icke namngivet men Svenoniusjåhkå förslagsvis). Så jag tror hon går på Tsähkkoks östra sluttning ovanför Svenoniusjåhkå.Var går hon?
Helt rätt, bara en liten detalj. Hon går på Tsähkkoks östra sluttning men är ännu inte framme vid "Svenoniusjåhkå". Här är en bild där snöfläcken syns så hon har Luohttojåhkå nedanför sig.
Helt rätt, bara en liten detalj. Hon går på Tsähkkoks östra sluttning men är ännu inte framme vid "Svenoniusjåhkå". Här är en bild där snöfläcken syns så hon har Luohttojåhhkå nedanför sig.
Här är jag lite förvirrad, vad var det då som inte stämde med Elins "Ovanför Luohttojåhkå?"?
Det var förstås rätt men jag hade tänkt att svaret också skulle innehålla Tsähkkoks östra sluttning. Det är där hon går. Men det kanske var för petigt, i så fall ger jag Elin rätt.Här är jag lite förvirrad, vad var det då som inte stämde med Elins "Ovanför Luohttojåhkå?"?
Jag håller naturligtvis helt med. Varsågod Elin, ny bild.Det var förstås rätt men jag hade tänkt att svaret också skulle innehålla Tsähkkoks östra sluttning. Det är där hon går. Men det kanske var för petigt, i så fall ger jag Elin rätt.
TackJag håller naturligtvis helt med. Varsågod Elin, ny bild.
Var är vi nu?
I Jämtland vid Stor-Mjölkvattnet?Var är vi nu?
Snabbt jobbat och helt rätt 😊 din turI Jämtland vid Stor-Mjölkvattnet?
Kan det vara Stor Burvattnet?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg