Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nej inte där heller, men ja vi är i Norrbotten.
...men fotoplatsen är betydligt mindre besökt, den har tidigare varit ett utfliktsmål från en välbesökt ställe...Där under molntäcke har väl de flesta som är med i denna tråden varit minst en gång...
Gissar på samevistet i Abisko.Nej inte där heller, men ja vi är i Norrbotten.
...men fotoplatsen är betydligt mindre besökt, den har tidigare varit ett utfliktsmål från en välbesökt ställe...
Visst är det Snurijåkkåtan på norra sidan av Torneträsk.
Där under molntäcke ligger bla Abisko (utanför bilden) och Björkliden, från Abisko var det under några år dagsturer med båt över Torneträsk och besök på kåtan. Som samevistet i Abisko blev kåtan bygt av STF, men här som övernattningskta och den är användbar även idag.
Några bilder från platsen
Nästan samma utsikt med minder moln
En annan utsikt som väl inte skulle vänta långt för lösningen
Och även denna bild skulle väl inte vänta långt.
Din tur igen
Där under molntäcke ligger bla Abisko (utanför bilden) och Björkliden, från Abisko var det under några år dagsturer med båt över Torneträsk och besök på kåtan. Som samevistet i Abisko blev kåtan bygt av STF, men här som övernattningskta och den är användbar även idag.
Några bilder från platsen
Nästan samma utsikt med minder moln
En annan utsikt som väl inte skulle vänta långt för lösningen
Och även denna bild skulle väl inte vänta långt.
Din tur igen
Märklig plats! Hur har grushögen hamnat här? Den ser ju inte naturlig ut. I övrigt ser jag några stolpar till höger, kanske ett renstängsel? Plus två stolpar som jag inte förstår. Topografin är ju beskedlig, kanske är vi i fjällkedjans södra delar? Jag gissar på Jämtlands län (så garderar jag med två landskap).
Det känns ju nästans lite osportslig att svara nu då Swift har gjort all arbete.
Jag gissar såhär.
Narvikleden är jag med, stolparna därborta är inte direkt elledning men kontaktledningsstolpar av malmbanan, stolparna till höger är från elledningen.
Sen är det väl en bouldermatta vi ser närmast den stora stenblock.
Jag satsar på boulderområdet på Gaisenjarga.
Och för att inte vara osportlig: Om det är korrekt lämnar jag stafettpinnen till Swift, utan sina funderinger skulle jag inte ha klarat.
Henning
Jag gissar såhär.
Narvikleden är jag med, stolparna därborta är inte direkt elledning men kontaktledningsstolpar av malmbanan, stolparna till höger är från elledningen.
Sen är det väl en bouldermatta vi ser närmast den stora stenblock.
Jag satsar på boulderområdet på Gaisenjarga.
Och för att inte vara osportlig: Om det är korrekt lämnar jag stafettpinnen till Swift, utan sina funderinger skulle jag inte ha klarat.
Henning
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg