Gissa position

Kaffedalen i Kebnekaise, i riktning ned mot Singivagge? Toppen med den branta väggen har höjden 1614.

Precis! Här tuggas det bilder som aldrig förr. Mellpats bild måste jag fundera lite på.

Då det gäller min bild så låg vi natten före nere i Singivagge och tog Dürlings led upp på toppen. Vi funderade på om det skulle vara möjligt att gå upp skrevan/dalen som syns på bilden, men tänkte att det nog skulle bli för brant. Någon som testat?

... Vi funderade på om det skulle vara möjligt att gå upp skrevan/dalen som syns på bilden, men tänkte att det nog skulle bli för brant. Någon som testat?

Inte testat själv men en kompis tog en gång den skrevan/dalen ned till fjällstationen samtidigt som jag tog Durlings led ned. Det som han upplevde som besvärligt var inte skrevan/dalen utan det kända branta partiet i östligaste delen av Singivagge.

Sjön på min bild finns inte vid Vaktposten. Utan ett gott stycke söderut.

Visst är det väl Bogičohkka där bak till höger, så nedre Aliseatnus dalgång i mitten och Várdduts höjdrygg framför. Perspektiv, avstånd och byggnad i bilden ger... Valfojåkka, kanske?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg