Ok tyckte att på bilden såg det ut som terrängen där (pga sk urbergsfönster), jag har inte sett bron själv, var där år 2005, då fanns det ingen bro alls men mycket vatten, vi fick runda Gearbiljavri och Luohttijavri för att fortsätta till Gautelis och Caihnavagge. Omständigheter är såna, att jag inte kan lägga ny bild just nu, kanske på kvällen. Om någon vill lägga ny bild genast, är det ok för min del.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Då så, nästa bild kommer här, vilket fjäll?
Boajsátjåhkkå i Ruohtesvagge.
Boajsátjåhkkå i Ruohtesvagge.
Det är rätt svar och bra gjort med den bilden! Här en ledtrådsbild som jag hade, men den behövdes inte. Nästa bild har vi redan fått?
Bilagor
Det är rätt svar och bra gjort med den bilden! ... Nästa bild har vi redan fått?
Verkligt snygg bild på ett berg man knappt ser annars. Som sagt, nästa bild är ju redan upplagd så varsågod att gissa på den.
Vilket fjäll syns i bakgrunden?
Bilden är tagen i juli
Kanske dags för en ledtråd?
Peter
Vilket fjäll syns i bakgrunden?
Bilden är tagen i juli
Ruonektjåhkkå?
Mitt bidrag så här en lördagkväll är Gorsačohkka fotad från norra sidan Kårsavagge nära stugan.
Men helt säker är jag inte. Om det kan verifieras av gåtans upphovsman/kvinna eller någon annan så får denne gärna lägga upp en ny bild ty jag får inte tillgång till mitt bildarkiv på ett bra tag.
Men helt säker är jag inte. Om det kan verifieras av gåtans upphovsman/kvinna eller någon annan så får denne gärna lägga upp en ny bild ty jag får inte tillgång till mitt bildarkiv på ett bra tag.
Mitt bidrag så här en lördagkväll är Gorsačohkka fotad från norra sidan Kårsavagge nära stugan.
Fann denna bild tagen ur ungefär samma vinkel https://flickr.com/photos/fjaellraev/22129199532/in/album-72157659399327496/ vilket bekräftar att det är Gorsačohkka. Jag har ingen tillgång till bilder på några veckor så, som kjpil säger fritt fram för valfri person att lägga upp en ny.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg