Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Är det Sarvesvagge vi ser?
Jag tycker mig känna igen vattendraget som rinner ner i Ruohtesvágge från Vargtoppens glaciär. Sen får jag inte ihop vinklarna riktigt, men en så spetsig topp i närheten skulle ju kunna vara Gávabákte.
Helt riktigt! Här är orginalbilden i sin helhet (som kanske hade gjort det för enkelt) , fotad från Sarektjåhkkå västkam. Och andra bilden fotad på väg ner mot Ruothesvagge från gavabakte
Din tur
Bilagor
Jag går sällan upp på toppar, och här har jag förstås aldrig varit. Men med datorns hjälp kan man ju flyga över terrängen.
Här kommer en bild från helt andra trakter. Den lilla runda toppen till vänster om gula björken har ett eget namn, vilket?
Här kommer en bild från helt andra trakter. Den lilla runda toppen till vänster om gula björken har ett eget namn, vilket?
Bilagor
Omgivningarna liknar det man hittar i Grövelsjön. Vilket får mig att tänka på den lilla toppen Giedtietjahke som ligger nordöst om Storvätteshågna.
Du har hittat rätt trakter och det korrekta svaret är inte långt borta.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg