Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Stämmer fint Karl-Johan. Liten avstickare från Kungsleden lättvandrat upp på toppen. Tyvärr låg moln mot centrala Sarek när vi var där men läckert med den av glaciärvatten gröna sjön.Tjiraksjnjurttje?
Din tur.
Thure
Skulle kunna vara topp 1711, strax söder om Sarvatjåhkkkå, varifrån bilden i så fall är tagen.
Skulle kunna vara topp 1711, strax söder om Sarvatjåhkkkå, varifrån bilden i så fall är tagen.
Stämmer, det gick fort! Bilden är tagen från starten på sarvatjåhkkå sydvästrygg.
Din tur
Eftersom jag knatade omkring i Lapplandsfjällen för 30-40 år sen så har jag inga digitala fjällbilder över svenska fjälltrakter. Lägg gärna ut en ny bild KJ, jag gillar dina högfjällsmotiv.
Den var knepig. Jag gissar att du fotar från Spijkkakammen, i närheten av punkt 1875, i riktning mot Vargtoppen, Mihkatjåhkkås topp ligger i molnen vänster därom. Men samtidigt tycker jag att ryggen 1785 däremellan o Sarektjåhkkå sydtopps sydflank då borde skymta också.
Den var knepig. Jag gissar att du fotar från Spijkkakammen, i närheten av punkt 1875, i riktning mot Vargtoppen, Mihkatjåhkkås topp ligger i molnen vänster därom. Men samtidigt tycker jag att ryggen 1785 däremellan o Sarektjåhkkå sydtopps sydflank då borde skymta också.
Gissningen är bra på flera sätt, men det är inte helt rätt
Då tror jag att du står vid foten av Svarta Spetsens västkam, toppen i förgrunden är Mahtutjåhkkå 1650 o i bakgrunden Mihkatjåhkkå, delvis i moln, samt Vargtoppen. Däremellan flyter Mihkajiegna söderut.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg