Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nej, det är inte Sälka.
avslutad210712
Gäst
Staika från nordväst
Nej, fjälltoppen på bilden är inte Staika, vi ska norrut.
avslutad210712
Gäst
Ja, eller Gáiccajávri med lokal ortografi. Bilden är med andra ord tagen på leden strax söder om Hukejaurestugan, ungefär där den "omarkerade" leden mot Neasketvággi viker av, och deltat bildas av Ráktasjohka.
Borde skämmas. Har tältat på den stora gräsplatån som är på andra sidan minideltat. Tyckte att det kändes bekant på något sätt. För övrigt en riktigt fin tältplats där det ryms måååånga tält. Men skyller på att det är 12 år sedan.
Javisst, det är Stuor Rusjka (och Unna Rusjkas är också där)! Nästa bild, var så god!
Javisst, det är Stuor Rusjka (och Unna Rusjkas är också där)! Nästa bild, var så god!
Hej!
Är det inte Liddupakte (1759 m) som skymtar i bakgrunden? Högre än Stuor Ruska (1708 m).
Mvh F
Hm, tror jag börjar förstå hur man ska använda Google Maps för att flyga lågt över terrängen!
Här ser vi en annan topp som ligger rätt ensam i förgrunden, strax till höger om bildens mitt. Vad heter den?
Alip Vealevarri?
Alip Vealevarri?
Nej, vi ska söderut.
Intressant fråga om Liddubakte. Kanske Sauvakavelija vet svaret?
Hej!
Är det inte Liddupakte (1759 m) som skymtar i bakgrunden? Högre än Stuor Ruska (1708 m).
Kanske är det möjligt, själv tror jag att det är Stuor Jierta 1543 m. Bilden är tagen från Norge nära bron vid Vuolip Coarvejavri. Har inte tillgång till mina fjällbilder nu, så vogar inte gissa på Swift bild.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg