Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Kebnekaise-trakten, Stuor Reaiddavaggi mellan Vistas och Nallo, Kugghjulskammen?
Sauvakavelija har som så ofta tidigare helt rätt. Jag hittade en bild som bekräftar http://www.sonoloco.com/lapland2011B/picsBl/kap12-7.jpg från en sida http://www.sonoloco.com/lapland2011B/2011Bl.html med följande poetiska beskrivning
"The scenery on a sunny, clear day from Vistas to Nallo is magnificent, magic, as if taken out of The Lord of The Ring, with chunks of rock and shapes of mountains unimaginable. The Cogwheel Ridge (Kugghjulskammen) seen from the south from down in The Stuor Reaiddávággi Valley throws your imagination into turmoil, awakening all the scary and wonderful fairytales of your childhood."
Thure
"The scenery on a sunny, clear day from Vistas to Nallo is magnificent, magic, as if taken out of The Lord of The Ring, with chunks of rock and shapes of mountains unimaginable. The Cogwheel Ridge (Kugghjulskammen) seen from the south from down in The Stuor Reaiddávággi Valley throws your imagination into turmoil, awakening all the scary and wonderful fairytales of your childhood."
Thure
Kebnekaise-trakten, Stuor Reaiddavaggi mellan Vistas och Nallo, Kugghjulskammen?
Helt rätt!
Det är nog enkelt att man bara går på där utan att lägga märke till "porten"! Och kul att Ingvars vandring dök upp, sökte den för ett tag sedan då jag den inspirerade mig att gå ungefär samma väg som dom gjorde !
Nästa bild!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg