Gissa position Stockholms län

Jag var inne och läste om just AW när jag funderade på dammsugarna, men kopplade inte till Häringe eftersom jag letade i norra länet.

Ny bild, samma fråga: Var är vi och vad ser vi?
var.jpg

Huset är från tidigt 1900-tal, men ligger varken i innerstaden eller i Danderyd. Den ursprungliga verksamheten bedrivs numer en liten bit bort.

Arkitekten bakom detta hus ägnade en stor del av sin karriär med att rita byggnader som troligen flera här på Utsidan har passerat vid ett eller annat tillfälle.

Visst är det Stuvsta gamla stationshus.

Arkitekten Folke Zetterwall var Chefsarkitekt på Statens Järnvägars arkitektkontor och ritade, förutom Stuvsta Stationshus, även många stationsbyggnader på inlandsbanan och malmbanan såsom Abisko Östra Järnvägsstation och Kiruna gamla stationshus.

Över till dig Martin.

Då lägger jag ut bilden nedan från en vandring/promenad. Var gick jag? Det kommer fler ledtrådsbilder om det kommer gissningar.

Thure

OI003030.JPG

Södertörn är rätt svar men det är inte i Paradisetskogen. I början av promenaden tog jag en bild på den här kanotbryggan som jag utnytjat några gånger tidigare med kajak för en några hundra meter lång landtransport.

Thure

OI003029.JPG

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg