Gissa leden

Äh, jag var tvungen att kolla i min gamla förare. När jag var där första gången, -89, så kallade polarna som varit där tidigare den bara för Carellen, så jag mindes inte mer än du :)

Du har bättre koll än mig Adam =) jag kom bara ihåg Carelle! Det är ju den absolut mest tillgängliga platsen och förmodligen den plats alla besökt! Någon som varit där nyligen och vet hur polerat det blivit i Verdon? det var ju ganska illa på sina ställen redan då

Tack för info Micke kanske dags att göra ett besök igen!
Adam de här bilderna är från en kort visit i mitten på 90 talet, på de tidigare från 89-90 ser jag betydligt valpigare ut
men jag har intre kvar någon förare så man får lita till långtidsminnet som är sådär =)

Jag vet var, men jag känner mig inte riktigt berättigad att svara eftersom jag fått klippan förevisad av frågeställaren...
Men, vi kanske inte kan hoppas på svar från någon som inte bor i klippans tämligen omedelbara närhet heller... ;-)

Regionen nämns åtminstone i senaste Stockholmsföraren.

Gissar Glasberga som klippa... inte varit där så det är ju bara att skicka iväg en gissning efter beskrivningen på sverigeföraren... typ "Ro utan åror". Är det fel tar jag "Glädjen i fjället". Är det fel så får någon annan ta de återstående lederna...

Apacheklippan heter den väl..? Stått och tittat på den där linjen ett par gånger. Dags att göra slag i saken innan tomterna som nu ligger färdigplanerade runt om fått hus också. Vad är graden?

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg